ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فعال بازار رمزارز از احتمال تشکیل صلیب مرگ در چارت بیت کوین و ریزش‌ آن خبر می‌دهد

یکی از فعالان بازار رمزارز هشدار داده در چارت فنی بیت کوین، علائمی از ظهور صلیب مرگ (Death Cross) یا تقاطع مرگ مشاهده می‌شود که می‌تواند قیمت آن را تا ۱۸ هزار دلار کاهش دهد. ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۰

یکی از فعالان بازار رمزارز هشدار داده در چارت فنی بیت کوین، علائمی از ظهور صلیب مرگ (Death Cross) یا تقاطع مرگ مشاهده می‌شود که می‌تواند قیمت آن را تا ۱۸ هزار دلار کاهش دهد.

نکته: محتوای ارائه شده در این مطلب نیز صرفا نظر یکی از فعالان حوزه رمزارز است و به معنی سیگنال برای خرید یا فروش نیست.

در حالیکه برخی تحلیلگران بازار کماکان صحبت از بیت کوین ۵۰ و ۱۰۰ هزار دلاری می‌کنند، برخی دیگر بر این باورند که قیمت این رمزارز محبوب باز هم اصلاح خواهد شد و حتی به کمتر از ۲۰ هزار دلار خواهد رسید.

یکی از فعالان حوزه رمزارز با نام کاربری «Rekt Capital» با انتشار توییتی اعلام کرد که در چارت فنی بیت کوین، شواهدی از تشکیل صلیب مرگ (برخی به آن تقاطع مرگ می‌گویند)، دیده می‌شود و می‌‌تواند به معنی ریزش قیمت این رمزارز محبوب باشد. البته وی زمان وقوع این اتفاق را دقیقا مشخص نکرده است.

صلیب مرگ یکی از اندیکاتورهای شوم چارت‌های فنی در تحلیل تکنیکال محسوب می‌شود که نشان می‌دهد بازار گاوی به پایان خواهد رسید. معمولا صلیب مرگ زمانی تشکیل می‌شود که میانگین متحرک کوتاه مدت به کمتر از میانگین متحرک بلند مدت برسد.

این فعال بازار در توییت خود به این نکته اشاره کرده که پیشتر این صلیب مرگ در نمودار بیت کوین ظاهر شده و قیمت آن به شدت نزولی شده است.

در واقع صلیب مرگ یکی از الگوهای چارت رمزارز است که پتانسیل ریزش و قیمت نزولی را نشان می‌دهد. متداول‌ترین میانگین متحرک این الگو ۵۰ و ۲۰۰ روزه بوده است.

این تحلیلگر می‌گوید قبل از ظهور صلیب مرگ عموما ممکن است حجم فروش افزایش پیدا کند و سپس وارد روند نزولی شود.

قیمت بیت کوین توانست طی ماه‌های اخیر از مرز ۶۰ هزار دلار نیز عبور کند و قیمت این رمزارز محبوب طی روزهای گذشته به قدری ریزش داشت که نسبت به دوران اوج خود در حدود ۴۳.۵ درصد کاهش را تجربه کرد. چنین درصد ریزشی برای اصلاح طبیعی نیست و این فعال بازار از دیجیتال می‌گوید این ریزش می‌‌تواند خبر از ریزش‌های بعدی بدهد و شرایط حاضر را با بازار سال ۲۰۱۷ و ظهور صلیب مرگ در آن زمان مقایسه می‌کند.

این فعال بازار می‌گوید:

«در سال ۲۰۱۷ و زمانی که قیمت بیت کوین به اوج رسید، ۱۰۷ روز طول کشید تا صلیب مرگ ظاهر شود. در این بازه زمانی در حدود سه ماه و نیم، قیمت بیت کوین ریزش ۷۰ درصدی را تجربه کرد.»

باید دید دیدگاه مطرح شده توسط این فعال بازار رمزارز چقدر به واعیت نزدیک است و در صورت صحت، چه زمانی به وقوع خواهد پیوست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی