ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

داده‌های آماری از افزایش فروش ۲۴ درصدی اپ استور خبر می‌دهند

گزارش آماری گروه تحقیقاتی «Analysis Group» نشان می‌دهد طی یک سال گذشته میزان فروش اپ استور  با صورتحساب ۶۴۳ میلیارد دلاری‌اش نسبت به مدت مشابه سال قبل تر در حدود ۲۴ درصد افزایش یافته است. ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰

گزارش آماری گروه تحقیقاتی «Analysis Group» نشان می‌دهد طی یک سال گذشته میزان فروش اپ استور  با صورتحساب ۶۴۳ میلیارد دلاری‌اش نسبت به مدت مشابه سال قبل تر در حدود ۲۴ درصد افزایش یافته است.

البته باید در نظر داشت همه بخش‌های اپ استور به صورت یکسال سوددهی نداشته‌اند. همزمان با همه‌گیری بیماری کرونا برخی بخش‌ها رشد خوبی را تجربه کرده ولی برای برخی بخش‌ها کاهش فروش نیز مشاهده شده است.

برای مثال میزان فروش اپلیکیشن‌های مربوط به سرویس‌های آنلاین کالا و خدمات طی یک سال گذشته درحدود ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است. این در حالی  است که فروش اپ‌های حوزه سفر با کاهش ۳۰ درصدی روبرو بوده است. با این حال وجود، ممکن است فروش برخی از اپ‌ها به تدریج کاهش پیدا کند و به میزان قبل از شیوع کرونا بازگردند. اما برخی دیگر رشد خوبی را کماکان داشته باشند. برای مثال ا‌پ‌های خرید آنلاین به نظر می‌رسد کماکان رشد داشته باشند. زیرا کاربران به انجام برخی فعالیت‌ها مانند خرید آنلاین، سفارش غذا و سرویس‌های استریم عادت کرده‌اند.

اپ استور

بیش از ۹۰ درصد توسعه‌دهندگان اپ استور «توسعه دهندگان کوچک» محسوب می‌شوند، به این معنی که اپلیکیشن‌های آن‌ها در طول یک سال کمتر از یک میلیون دانلود و کمتر از یک میلیون دلار درآمد کسب می‌کنند. به گفته محققان، طی پنج سال گذشته از هر چهار توسعه‌دهنده کوچکی که کالاها و خدمات دیجیتال خود را از طریق اپ استور اپل به فروش می‌رساند، هر ساله به طور متوسط حداقل ۲۵ درصد درآمد آن‌ها افزایش داشته است. البته اپل پیش از این عنوان کرده بود که از فروش کالاهای فیزیکی استور خود سهمی برنمی‌دارد.

این مطالعه در حالی انجام شده که اپل به دلیل سیاست اپ استور خود مورد انتقاد شدیدی از سوی سایر شرکت‌های فناوری قرار گرفته است و تحقیقات ضد انحصاری آن در ایالات متحده، بریتانیا و اتحادیه اروپا در حال انجام است. همچنین نتیجه دادگاه قضایی اپل با شرکت اپیک گیمز طی هفته‌های آینده اعلام خواهد شد. اگر اپل دادگاه فعلی‌اش را به اپیک گیمز ببازد، ممکن است در نهایت مجبور به اعمال تغییرات بنیادین در اپ استور شود و در نتیجه آن، شیوه صرف هزینه مصرف‌کنندگان درون اکوسیستم‌اش هم دگرگون خواهد شد.

اپ استور اپل که برای اولین بار سال ۲۰۰۸ راه‌اندازی شده است، هم اکنون ۱.۸ میلیون اپلیکیشن را در خود جای داده و هر هفته بیش از نیم میلیارد نفر از ۱۷۵ کشور جهان از آن بازدید می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی