ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انجمن قلب آمریکا: مگ سیف می‌تواند در عملکرد دستگاه‌های سلامت قلب تداخل ایجاد کند

انجمن قلب آمریکا اعلام کرده است که دستگاه‌های دارای فناوری مگ سیف اپل در صورت قرار‌گیری روی پوست یا نزدیک قلب، می‌توانند در عملکرد ابزارهای سلامت قلب مانند ضربان‌سازها تداخل ایجاد کنند.  پروهشگران موسسه‌ AHA ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

انجمن قلب آمریکا اعلام کرده است که دستگاه‌های دارای فناوری مگ سیف اپل در صورت قرار‌گیری روی پوست یا نزدیک قلب، می‌توانند در عملکرد ابزارهای سلامت قلب مانند ضربان‌سازها تداخل ایجاد کنند. 

پروهشگران موسسه‌ AHA در تحقیقات خود روی محصولات سه تولیدکننده‌ مطرح ابزارهای سلامت قلب دریافتند که چنین دستگاه‌هایی به دلیل داشتن خاصیت مغناطیسی در صورت مجاورت با آیفون ۱۲ دچار اختلال می‌شوند. برخی از این دستگاه‌های برای سلامت بیماران قلبی بسیار حیاتی هستند و در صورت مواجه شدن با مشکل ممکن است سلامت کاربر را به شکل جدی تهدید کنند. 

در آزمایش انجام شده، تاثیر مگ سیف با قرار دادن یک دستگاه آیفون در نزدیکی ضربان‌ساز و دفیبریلاتور ارزیابی شده است. برخی از دستگاه‌ها در داخل بدن افراد قرار داشتند و برخی دیگر نیز در محیط خارج از بدن مورد مطالعه قرار گرفتند. قرار دادن آیفون روی پوست باعث ایجاد تداخل مغناطیسی چشمگیر در محصولات هر سه برند مطرح بازار شده است. همچنین ۸ دستگاه از ۱۱ دستگاه‌ آزمایش شده در خارج از بدن هم مشکلاتی در عملکرد پس از نزدیکی با مگ سیف از خود نشان داده‌اند. حتی در یکی از دستگاه‌ها پس از قرار گرفتن آیفون در فاصله‌ی ۱.۵ سانتی‌متری، حالت وارونگی مغناطیسی رخ داده است که در شرایط طبیعی بدن می‌تواند تاثیر بسیار مخربی روی قلب بگذارد.

اپل در توصیه‌نامه خود اعلام کرده که آیفون ۱۲ با وجود فناوری مگ سیف، خطر چندانی بیشتر از نسل‌های قبلی خود برای کاربران ندارد. اما مقاله‌ منتشر شده در ژورنال انجمن قلب آمریکا نشان می‌دهد که آیفون ۱۲ نسبت به آیفون ۶، تداخلات بسیار بیشتری برای ابزارهای قلبی به همراه دارد. برای مثال وقتی کاربر آیفون خود را در جیب کت یا پیراهن قرار می‌دهد، ممکن است ضربان‌ساز اقدام به ایجاد پالس‌های نامنظم کند یا در شرایط خاص به طور کلی غیرفعال شود. 

محققان تاکید دارند که باید آگاهی عمومی نسبت به گسترش دستگاه‌هایی با قابلیت شارژ مغناطیسی و تداخل آن‌ها با برخی ابزارهای سلامت افزایش یابد. البته سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) معتقد است که چنین تاثیراتی چشمگیر نیست و موبایل‌ها نمی‌توانند خطرات بالقوه برای بیمارانی با دستگاه‌های مغناطیسی محسوب شوند، اگرچه احتیاط در برخی شرایط توصیه شده است.  اپل در ماه ژانویه اقدام به انتشار دفترچه پشتیبانی از مگ سیف کرد که در آن توصیه می‌شود تا صاحبان آیفون ۱۲، دستگاه خود را حداقل ۱۵ سانتی‌متر از ابزارهای پزشکی دور نگه دارند. 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی