ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

پورشه می‌خواهد یک مدل برقی کوچک‌تر از تایکان را برای رقابت با تسلا مدل 3 تولید کند

بر اساس برخی گزارش‌ها شرکت پورشه در نظر دارد یک اتومبیل برقی دیگر به سبد محصولات خود اضافه کند. این مدل در رده‌ای پایین‌تر از تایکان قرار گرفته و از قیمت مناسب‌تری برخوردار خواهد بود. ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

بر اساس برخی گزارش‌ها شرکت پورشه در نظر دارد یک اتومبیل برقی دیگر به سبد محصولات خود اضافه کند. این مدل در رده‌ای پایین‌تر از تایکان قرار گرفته و از قیمت مناسب‌تری برخوردار خواهد بود. گفته می‌شود این خودرو بر مبنای پلتفرم پریمیوم الکتریکی (Premium Platform Electric) توسعه پیدا خواهد کرد.

شاید بدانید پلتفرم پریمیوم الکتریکی (به اختصار PPE) حدود سه سال پیش رونمایی شد. این پلتفرم با همکاری پورشه و آئودی و برای مدل‌های برقی طراحی شده؛ Q6 E-Tron و نسل بعدی ماکان اولین خودروهایی هستند که بر مبنای این پلتفرم تولید می‌شوند. اگر همه چیز طبق برنامه‌ریزی‌ها پیش برود، ارباب حلقه‌ها Q6 E-Tron را سال آینده راهی بازار می‌کند، پورشه هم در سال 2023 ماکان جدید را رونمایی خواهد کرد.

آنطور که نشریه اتوکار انگلستان گزارش کرده، پورشه می‌خواهد با تولید مدلی ارزان‌تر از تایکان، با تسلا مدل 3 و ب‌ام‌و i4 رقابت داشته باشد. آئودی نیز با A4 E-Tron به این جمع خواهد پیوست. البته هنوز پورشه واکنشی به این گزارش نشان نداده و مشخص نیست که گزارش اتوکار تا چه حد صحت دارد.

پیش‌تر تایید شده پلتفرم PPE در مقایسه با پلتفرم MEB گروه فولکس واگن پیچیده‌تر بوده و سیستم چهار چرخ محرک و سیستم تعلیق بادی از خصوصیات آن هستند. پشتیبانی از شارژ 350 کیلوواتی و گشتاور برداری (تورک وکتورینگ) از دیگر ویژگی‌های این پلتفرم پیشرفته است. مثل تایکان، احتمالا پورشه مدل الکتریکی جدید خود را در نسخه‌های تک و دو موتوره و همچنین نسخه‌های تک و دو دیفرانسیل به فروش خواهد رساند.

طبق گمانه‌زنی‌های اتوکار، مدل برقی جدید پورشه با نام کاجون (Cajun) وارد بازار خواهد شد. بد نیست اشاره کنیم این نام حدود یک دهه قبل توسط پورشه ثبت و حقوق معنوی آن تملک شده است. این نشریه پیش‌بینی کرده کاجون یا هر آنچه که اسم برادر کوچک‌تر تایکان باشد، بعید است قبل از سال 2025 راهی نمایندگی‌های فروش شود.

لایپزیک کارخانه‌ای است که شاید پورشه برای تولید کاجون انتخاب کند. برای این خودرو قیمت تقریبی 80 هزار دلار (بدون مشوق‌های دولتی) پیش‌بینی شده است.

ناگفته نماند شایعاتی مبنی برا عرضه مدل الکتریکی کاین در سال‌های پایانی این دهه به گوش می‌رسد که البته هنوز تایید یا رد نشده‌اند. این را هم اضافه کنیم پورشه به طرفداران متعصب 911 قول داده این خودرو حداقل تا سال 2030 موتور درون‌سوز خود را از دست نخواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی