ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تحریم
تکنولوژی

ایالات متحده نام ۲۸ شرکت‌ چینی را به لیست سیاه تحریم‌ها اضافه کرد

دولت بایدن نام ۲۸ شرکت چینی دیگر را به دیل ارتباط با ارتش چین به فهرست سیاه ۳۱ تایی قبلی اضافه کرد. با این حساب در مجموع ۵۹ شرکت چینی با ممنوعیت سرمایه گذاری در ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

دولت بایدن نام ۲۸ شرکت چینی دیگر را به دیل ارتباط با ارتش چین به فهرست سیاه ۳۱ تایی قبلی اضافه کرد. با این حساب در مجموع ۵۹ شرکت چینی با ممنوعیت سرمایه گذاری در آمریکا روبرو هستند.

«جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده روز گذشته به دلیل ادعای ارتباط با ارتش چین، فرمان اجرایی را برای افزایش تعداد شرکت‌های چینی در لیست تحریم این کشور امضا کرد. طبق این فرمان اجرایی «سرمایه‌گذاری ایالات متحده در شرکت‌های چینی که ارزش‌های امنیتی یا دموکراتیک ایالات متحده و متحدان آن را تضعیف می‌کند» ممنوع است.

ترامپ پیش از این به دلایل دیگری شرکت‌های بزرگ فناوری مانند هواوی و ZTE را در سال ۲۰۱۹ در لیست سیاه تجاری قرار داده بود و با گذشت زمان، شرکت‌های دیگری به آن اضافه شدند.

تحریم

در لیست تحریم‌های آمریکا اکنون نام ۵۹ شرکت چینی دیده می‌شود که ۲۸ مورد از آن‌ها به تازگی اضافه شده‌اند. به نظر می‌رسد هر شرکت بزرگی که با حوزه فناوری، ارتباطات یا هوا و فضا ارتباط داشته باشد، در معرض خطر قرار گرفتن در این لیست قرار دارند. از مهمترین شرکت‌های فهرست سیاه می‌توان به هواوی، شرکت فعال در حوزه سیستم‌های امنیتی هایک ویژن، شرکت صنعت هوانوردی چین، چاینا موبایل، چاینا تلکام و پاندا الکترونیکس اشاره کرد.

با توجه به بیانیه کاخ سفید، دولت آمریکا به موضوع سرمایه گذاری شرکت‌ها توجه نشان می‌دهد و خصوصا فعالیت شرکت‌هایی که به بخش دفاع و امنیت مربوط می‌شود بسیار اهمیت می‌دهد. این موضوع خصوصا در مورد شرکت‌هایی که به ادعای آمریکا از فناوری خود برای ارتش چین استفاده می‌کنند و برنامه‌های تحقیق و توسعه امنیتی چین را پشتیبانی می‌کنند، همچنین شرکت‌های چینی که فناوری تجسس خود را برای تسهیل سرکوب یا سواستفاده جدی از حقوق بشر استفاده می‌کنند، در نظر گرفته شده است.

واضح است که کاخ سفید قصد دارد جنگ تجاری خود با چین را که توسط ترامپ آغاز شده بود ادامه دهد با این حال باید منتظر ماند و دید شرکت‌های چینی به چه صورت خود را از زیر فشار ایالات متحده خارج می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Ubinotech
    Ubinotech | ۱۶ خرداد ۱۴۰۰

    لعنت بر آمریکا

  • Hossein Samii
    Hossein Samii | ۱۴ خرداد ۱۴۰۰

    هرجا منافعش به خطر میفته تحریم می‌کنه، دیگه این ارتباط با ارتش و اینا حرفه مفته

  • Mehrdad A.S.H
    Mehrdad A.S.H | ۱۴ خرداد ۱۴۰۰

    بهانه های بیخود آمریکا که به ضرر خودش تموم میشه ،،، چین دیگه انقدر قدرتمند و پیشرفته شده که این مسائل تاثیری روی روند پیشرفتش نداره

  • Saeid
    Saeid | ۱۴ خرداد ۱۴۰۰

    شورش در اورده ... تا چند سال دیگه با این اوضاع همشون پیشرفت میکنن و امریکا روش خیلی فشارمیاد

مطالب پیشنهادی