ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Rimac nevera
اخبار خودرو

ابرخودرو ریماک C_TWO با نام تجاری Nevera و شتاب 1.8 ثانیه معرفی شد

ابرخودروساز اهل کرواسی یعنی ریماک که سابقه نه چندان طولانی در زمینه ساخت ابرخودروهای تمام برقی دارد از جدیدترین محصول خود با نام Nevera پرده برداری کرده است. پیش از این ریماک قرار بود این ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

ابرخودروساز اهل کرواسی یعنی ریماک که سابقه نه چندان طولانی در زمینه ساخت ابرخودروهای تمام برقی دارد از جدیدترین محصول خود با نام Nevera پرده برداری کرده است.

پیش از این ریماک قرار بود این محصول را با نام C_Two تولید کند که با تغییر نام به Nevera وارد خط تولید این شرکت خواهد شد.

بیش از 3 سال است که ریماک در حال کار بر روی این ابرخودرو تمام برقی است و قرار است با قیمت 2 میلیون یورویی به رقابت دیگر ابرخودروهای تمام برقی از جمله لوتوس Evija برود.

ریماک تا جای ممکن از مهندسی اختصاصی به خود استفاده کرده تا انتظارات بالای این شرکت در زمینه ساخت یک ابرخودرو تمام برقی را عملی کند.

ریماک از 4 موتور الکتریکی برای هر چرخ یک موتور الکتریکی استفاده کرده تا حداکثر قدرت به 1888 اسب بخار و حداکثر گشتاور نیز به 2360 نیوتن متر برسد.

Nevera برای رسیدن به سرعت 300 کیلومتر بر ساعت به تنها 9.3 ثانیه زمان احتیاج دارد.

شتاب صفر تا صد نیز برابر با 1.85 ثانیه است و مسیر 407 متری درگ را نیز در زمان 8.6 ثانیه طی خواهد کرد که آن را تبدیل به سریع ترین خودروی تولید انبوه جهان می‌کند.

حداکثر سرعت آن نیز به 412 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

برای نیرو رسانی به این 4 موتور از یک بسته باتری H شکل با حداکثر ظرفیت 120kWh استفاده شده که که ادعا می‌شود تا 1.4 مگاوات نیرو تولید می‌کند و برد حرکتی آن نیز بر اساس سیکل جدید WLTP برابر با 547 کیلومتر است.

این بسته باتری همانند شاسی در یک پک ساخته شده از فیبرکربن قرار داده شده است. در نتیجه میزان سفتی شاسی 37 درصد افزایش پیدا کرده است و توزیع وزن نیز برابر 48:52 در محور جلو و عقب است.

طبق ادعای شرکت ریماک، شاسی فیبرکربنی Nevera بزرگ ترین قطعه یک تکه کربنی است که در کل صنعت خودروسازی تولید و استفاده شده است.

مهندسین ریماک با بازطراحی بخش های مختلفی از جمله دیفیوزر، پنل های ورودی هوا و...در حدود 34 درصد آیرودینامیک خودرو را به نسبت مدل کانسپت بهبود داده‌اند.

صفحه زیرین، کاپوت جلو، دیفیوزر و اسپویلر عقب نیز بسته به شرایط رانندگی قابلیت حرکت دارند تا جریان هوا را تغییر دهند.

به طور مثال در حالت رانندگی حداکثر نیروی رو به پایین در حدود 326 درصد نیروی رو به پایین افزایش پیدا می‌کند و در حالت رانندگی با نیروی درگ پایین در حدود 17.5 درصد راندمان آیرودینامیکی افزایش پیدا می‌کند.

سیستم کنترل پایداری و توزیع گشتاور قابلیت محاسبه 100 مسئله در ثانیه را دارد تا بهترین عملکرد دینامیکی ممکن را بسته به شرایط رانندگی ایجاد کند.

سیستم بازیاب انرژی ریماک از نوع الکتروهیدرولیکی است. این سیستم طوری طراحی شده است که بسته به وضعیت باتری و قوای محرکه واکنش نشان دهد.

اگر باتری بیش از حد داغ شده باشد، سیستم انرژی جنبشی را مجددا به ترمزها و سپس چرخ منتقل می‌کند.

در صورت داغ شدن ترمزها نیز انرژی جنبشی مجددا به باتری برگشته تا در اختیار قوای محرکه قرار بگیرد.

سیستم ترمز ریماک نیز ساخت شرکت برمبو از نوع کربن سرامیکی 6 پیستونه است.

فرمان خودرو نیز به صورت کامل از نوع کنترل شده با سیم است و دیگر خبری از اتصال مستقیم نیست. با وجود 7 حالت مختلف رانندگی شرایط کاری فرمان نیز تغییر پیدا می‌کند.

هوش مصنوعی موجود در این ابرخودرو با آرایه هایی که از سمت سنسورها، دوربین و رادارها دریافت می‌کند بهترین شرایط رانندگی را برای راننده فراهم می‌کند.

گرچه ریماک تنها بر قابلیت های اسپرتی Nevera تاکید نمی‌کند و به همان اندازه نیز بر گرند تورر و لوکس گرایی آن نیز اشاره می‌کند.

فضای داخلی اتاق مینیمالیستی طراحی شده و از 3 صفحه نمایش بزرگ TFT برای کنترل تمامی ادوات و تجهیزات خودرو استفاده شده است.

مات ریماک بنیان گذار این شرکت، رونمایی از Nevera را لحظه مهمی در محصولات برقی می‌داند.

این ابرخودرو می‌تواند رقیب سر سختی برای تمامی ابرخودروهای دیگر بازار چه بنزین سوز و چه برقی باشد.

ریماک تنها 150 دستگاه از Nevera تولید خواهد کرد و هر کدام از آنها نیز بسته به سلیقه مشتری شخصی سازی خواهد شد.

گرچه به طور کلی 3 تیپ از این ابرخودرو قابل سفارش گذاری است. Signature، GT و Timeless و هر کدام از خودروها توسط خود شخص مات ریماک امضا و تست خواهد شد تا از عملکرد آن مطمئن شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mr Ali
    Mr Ali | ۱۵ خرداد ۱۴۰۰

    بیست تا فیلم درگشو تاحالا دیدم شما تازه زدید معرفی شد !!

مطالب پیشنهادی