ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسل بعدی آیپد پرو احتمالا با پنل پشتی شیشه‌ای و سیستم مگ سیف معرفی می‌شود

طبق گزارش‌ها، نسل بعدی آیپد پرو ممکن است اولین تبلت اپل باشد که از شارژ بی‌سیم مگ سیف پشتیبانی می‌کند. به همین دلیل  احتمال دارد برای جلوگیری از تداخل مغناطیسی، جنس پنل پشتی از آلومینیوم ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۰

طبق گزارش‌ها، نسل بعدی آیپد پرو ممکن است اولین تبلت اپل باشد که از شارژ بی‌سیم مگ سیف پشتیبانی می‌کند. به همین دلیل  احتمال دارد برای جلوگیری از تداخل مغناطیسی، جنس پنل پشتی از آلومینیوم به شیشه تغییر کند. همچنین توسعه نسخه‌ جدیدی از آیپد مینی به صورت باز طراحی شده و بدون کلید هوم در برنامه‌های اپل قرار گرفته است.

پس از همه‌گیری کرونا، استقبال کاربران از تبلت‌ افزایش چشمگیری داشته است. اپل نیز سعی می‌کند با مجهز کردن آیپدهای خود به تراشه‌ قدرتمند M1، نیازهای طیف وسیع‌تری از کاربران را پاسخگو باشد. اکنون آیپد پرو دستگاه قدرتمندی است که توان پردازشی مشابه با لپ‌تاپ‌ها را از خود ارائه می‌دهد، اما هنوز برخی قابلیت‌های کلیدی و پایه‌ مانند شارژ بی‌سیم که حتی در گوشی‌های پرچمدار سایر رقبا دیده می‌شود را ندارد. اکنون به نظر می‌رسد که اپل تصمیم به رفع فقدان شارژ بی‌سیم در نسل بعدی آیپد پرو گرفته است.

خبرگزاری بلومبرگ که از منابع نزدیک به اپل محسوب می‌شود گزارش کرده است که غول بزرگ فناوری در حال کار روی پشتیبانی از شارژ بی‌سیم در آیپد پروهای سال ۲۰۲۲ است. همچنین گفته شده است که اپل سعی دارد پنل پشتی آلومینیومی رایج در آیپد را با شیشه جایگزین کند تا امکان شارژ بی‌سیم فراهم شود. تغییر مواد به کار رفته در ساخت آیپد پرو می‌تواند طراحی آن را به نسل‌های اخیر آیفون نزدیک‌تر کند.

گفته می‌شود که اپل از فناوری مگ سیف برای شارژ بی‌سیم آیپد پرو استفاده خواهد کرد اما توان آن به ۱۵ وات محدود می‌شود. واضح است که چنین مقداری برای باتری قدرتمند آیپد چندان کافی نیست و همچنان استفاده از کابل USB-C یا لایتنینگ ارجحیت دارد. طبق گزارش منتشر شده، در نسل بعدی آیپد پرو نیز باز هم شاهد استفاده از پورت تاندربولت خواهیم بود. اپل در حال توسعه‌‌ فناوری شارژ معکوس یا دوطرفه نیز در تبلت‌های خود است که ممکن است برای شارژ ایرپاد یا حتی آیفون به کار رود. البته در گذشته نیز شایعاتی پیرامون شارژ معکوس در آیفون ۱۱ و ۱۲ منتشر شده بود اما هیچ وقت چنین قابلیتی به صورت رسمی معرفی نشد.

اپل نگاهی به سری آیپد مینی نیز داشته است که نسل جدید آن در ادامه‌ سال جاری میلادی وارد بازار خواهد شد. نسخه‌ بعدی آیپد مینی از حاشیه‌های باریک‌تری بهره‌مند می‌شود و احتمالاً دیگر پذیرای کلید هوم نخواهد بود. اگر اپل از چنین طراحی بهره ببرد، برای اولین بار در ۶ سال اخیر شاهد ظاهری جدید در آیپد مینی خواهیم بود. تاکنون جزئیات بیشتری پیرامون سخت‌افزار آیپدهای جدید اپل منتشر نشده است اما انتظار حضور تراشه‌ی M1X را در آیپد پروی جدید خواهیم داشت. 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی