ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپلیکیشن اندروید ایرتگ با هدف جلوگیری از سواستفاده از آن منتشر می‌شود

با توجه به اینکه برخی کاربران اندروید نگران تعقیب شدن توسط ردیاب ایرتگ اپل بودند،‌ این شرکت تصمیم گرفته اپلیکیشن اندروید ردیاب ایرتگ را منتشر کند تا مانع سو استفاده احتمالی از آن شود.  با ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

با توجه به اینکه برخی کاربران اندروید نگران تعقیب شدن توسط ردیاب ایرتگ اپل بودند،‌ این شرکت تصمیم گرفته اپلیکیشن اندروید ردیاب ایرتگ را منتشر کند تا مانع سو استفاده احتمالی از آن شود. 

با انتشار اپلیکیشن اندروید، امکان شناسایی ایر تگ‌های ناشناس برای کاربران فراهم می‌شود تا استفاده از فناوری اپل برای ردیابی ناخواسته افراد کمتر شود.

آپدیت جدید ایر تگ، زمان پخش نوتیفیکشن ناخواسته از آن را  پس از دور شدن از کاربر به شکل محسوسی کاهش می‌دهد. در گذشته اگر ایر تگ‌ها از نزدیکی صاحب خود جدا می‌شدند، پس از سه روز اقدام به تولید صدای خاصی می‌کردند اما اکنون این مقدار به بازه‌ ۸ تا ۲۴ ساعت کاهش یافته است. چنین قابلیتی می‌تواند در صورت همراهی ایر تگ ناشناس، به کاربران هشدار دهد. در همین راستا و در ادامه‌ سال جاری میلادی، اپلیکیشن مخصوص اندروید برای یافتن ایر تگ منتشر خواهد شد تا کاربران گوشی‌هایی جز آیفون نیز بتوانند اقدام پیشگیرانه‌ را در اختیار داشته باشند. در حال حاضر سیستم هشدار مشابه در آیفون‌ها طراحی شده است.

استفاده‌ از ایر تگ برای ردیابی افراد از مهم‌ترین مواردی است که پس از حدود ۱ ماه از عرضه‌ آن به بازار، توجه اپل را به خود جلب کرده است. اپل می‌گوید به حفظ حریم شخصی و امنیت کاربران متعهد است و تلاش خود را برای بهبود قابلیت‌های ایر تگ برای جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی خواهد کرد. اکنون هر ایر تگ با قیمت ۲۹ دلار قابل خریداری است و بسته‌ چهار عددی آن نیز با قیمت ۹۹ دلار به فروش می‌رسد. کاربرد اصلی آن‌ها برای یافتن دسته کلید و اشیا کوچک در نظر گرفته شده است که از بستر Find My اپل بهره می‌برند. ایر تگ‌ها از ترکیب حسگرها و سینگال‌های بی‌سیم برای ردیابی مکان اشیا استفاده می‌کنند و می‌توانند صدای خاصی برای اعلام موقعیت خود تولید کنند. در اپ آیفون نیز فلش‌هایی مانند قطب‌نما می‌توانند کاربر را به سمت ایر تگ راهنمایی کنند.

تنها پس از گذشت مدت کوتاهی از عرضه‌ رسمی ایر تگ‌ها، مدافعان حریم شخصی اعلام کردند که محصول جدید اپل می‌تواند به عنوان ابزاری برای دنبال کردن افراد مورد استفاده قرار گیرد. برخلاف نمونه‌های مشابه ساخت رقبایی مثل سامسونگ و Tile، ایر تگ‌ها به لطف استفاده از بستر Find My قابل شناسایی توسط انبوهی از دارندگان آیفون‌ها هستند. طبق گزارش واشنگتن پست، اگرچه قابلیت‌های حفظ حریم شخصی اپل نسبت به سایر تولیدکنندگان پیشرفته‌تر است، اما هنوز هم نمی‌تواند سد محکمی برای محافظت از قربانیان سو استفاده از ایر تگ باشد. اپل معتقد است که تولید صدا و هشدار به آیفون‌های نزدیک ایر تگ‌های ناشناس می‌تواند گام محکمی برای امنیت کاربران باشد. همچنین کدهای مرتبط با هر ایر تگ دائما در حال تغییر است و اتصال آن‌ها نیز رمزگذاری می‌شود. 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی