ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

داده‌های آماری از افزایش تعداد کاربران سالمند گوشی‌های هوشمند خبر می‌دهند

تحقیق جدیدی در ایالات متحده نشان می‌دهد از هر پنج نفر با سن بالاتر از ۶۵ سال، سه نفر از موبایل‌های هوشمند استفاده می‌کنند و ۶۴ درصد از آن‌ها به اینترنت خانگی پرسرعت مجهز هستند. ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

تحقیق جدیدی در ایالات متحده نشان می‌دهد از هر پنج نفر با سن بالاتر از ۶۵ سال، سه نفر از موبایل‌های هوشمند استفاده می‌کنند و ۶۴ درصد از آن‌ها به اینترنت خانگی پرسرعت مجهز هستند. این در حالی است که به باور بسیاری از افراد جامعه، سالمندان تمایل دارند از گوشی‌های قدیمی و معمولی استفاده کنند و سمت محصولات جدیدتر نمی‌روند. 

موسسه تحقیقاتی «پیو» (Pew Research) در گزارشی پیرامون استفاده از موبایل و شبکه‌های ارتباطی همراه، نشان می‌دهد استفاده افراد سالخورده از موبایل‌های هوشمند در دو سال اخیر از ۵۳ درصد به ۶۱ درصد افزایش یافته است. بسیار جالب‌تر است اگر بدانید این استقبال در بازه سنی ۶۵ تا ۷۴ سال به صورت چشمگیری بیشتر شده و به ۷۱ درصد افزایش یافته است. اما پس از ۷۴ سالگی نرخ نفوذ موبایل‌های هوشمند با افت شدید به ۴۳ درصد کاهش پیدا می‌کند.

به علاوه آمارها نشان می‌دهد که سالمندان بالای ۶۵ سال به استفاده از شبکه‌های اینترنت پرسرعت نیز علاقه نشان می‌دهند و ۶۴ درصد از آن‌ها به اینترنت خانگی پرسرعت مجهز هستند. همچنین ۹۵ درصد از افراد جوان‌تر از ۴۹ سال، از موبایل‌هایی با قابلیت اتصال به اینترنت بهره می‌برند.تنها حدود ۱۵ درصد از افراد بالغ آمریکایی اعلام کرده‌اند که نیازی به سرویس اینترنت خانگی ندارند و اتصال اینترنت سیم کارت برای آن‌ها کافی است. 

به صورت کلی استفاده از اینترنت پرسرعت افزایش در میان ساکنین ایالات متحده افزایش یافته است اما هنوز حدود ۲۵ درصد از کل جمعیت دسترسی به اینترنت باند پهن خانگی ندارند. ارقام ذکر شده در این گزارش پس از نظرسنجی از ۱۵۰۲ فرد بالغ آمریکایی جمع‌آوری شده است. گسترش فناوری 5G و افزایش سرعت اتصال سیم کارت‌ها به اینترنت می‌تواند خبر خوشی برای افرادی باشد که از اینترنت پرسرعت خانگی بهره‌مند نیستند. البته نظرسنجی اخیر صورت گرفته توسط شرکت اریکسون نشان می‌دهد که هنوز بسیاری از کاربران درباره‌ اتصال 5G و دستگاه‌هایی که از سرویس‌های آن استفاده می‌کنند، سردرگم هستند. ۲۲ درصد از موبایل‌های موجود در بازار مجهز به 5G هستند اما هنوز از بسته‌های 4G استفاده می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی