ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

داده‌های آماری از افزایش تعداد بستری شدگان نوجوان مبتلا به کرونا خبر می‌دهند

گزارش منتشر شده از سوی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) نشان می‌دهد طی بازه زمانی یازدهم اسفندماه تا دهم اردیبهشت‌ماه و همزمان را زمان واکسیناسیون گروه‌های سنی سالمند،‌ تعداد افراد بستری شده در ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

گزارش منتشر شده از سوی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) نشان می‌دهد طی بازه زمانی یازدهم اسفندماه تا دهم اردیبهشت‌ماه و همزمان را زمان واکسیناسیون گروه‌های سنی سالمند،‌ تعداد افراد بستری شده در گروه‌های سنی ۱۲ تا ۱۷ سال به دلیل کرونا روند رو به رشدی داشته است. این آمارها تاکید می‌کنند که واکسیناسیون گروه‌های سنی کودک و نوجوان اهمیت ویژه‌ای دارد.

در همین رابطه گزارش جدید مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) نشان می‌دهد که حدود یک سوم از کودکان این گروه سنی امسال به دلیل ویروس کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری شده بودند اما هیچ مورد فوتی گزارش نشده است.

با این وجود هر چند خطر ابتلا جدی و نیاز به بستری شدن در بیمارستان با افزایش سن بیشتر می‌شود اما کودکان و نوجوان نیز مستعد ابتلا و بستری شدن هستند. به طور کلی، میزان بستری شدن این گروه سنی حدود ۲.۵ تا ۳ برابر بیشتر از آنفولانزا طی سه فصل گذشته این بیماری بوده است. «روشل والنسکی» مدیر CDC روز گذشته در جلسه مطبوعاتی خود اعلام کرد که داده‌های جدید اهمیت واکسیناسیون برای نوجوانان را تایید می‌کند و اکنون تزریق واکسن برای هر فرد بالای ۱۲ سال مجاز است.

کووید-۱۹
نرخ بستری شدن نوجوانان مبتلا به کووید-۱۹ در ماه ژانویه قبل از کاهش به بالاترین حد خود رسید، اما در ماه مارس دوباره افزایش یافت.

او در این رابطه عنوان کرد:

داده های آماری باعث می‌شود انگیزه ما برای واکسیناسیون نوجوانان و جوانان دو برابر شود.

گزارش CDC بر اساس داده‌های شبکه بهداشتی ۱۴ ایالت مختلف شکل گرفته است. طبق این گزارش ۲۰۴ نوجوان از ابتدای سال میلادی تا ۱۱ فروردین به دلیل ویروس کووید-۱۹ در بیمارستان بستری شده‌اند. از این گروه ۶۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه و ۱۰ نفر آنها به دستگاه های تنفس نیاز پیدا کردند. همچنین حدود دو سوم از آن‌ها مبتلا به بیماری‌های دیگری بوده‌اند در حالی که این موضوع برای ۳۰ درصد دیگر وجود نداشته است. بنابراین کودکان سالم نیز هنوز در خطر ابتلا قرار دارند.

با این وجود تاکنون تقریبا ۶.۴ میلیون نوجوان بین ۱۲ تا ۱۷ سال در ایالات متحده تا تاریخ ۱۴ خرداد ماه یک دوز واکسن کووید-۱۹ دریافت کرده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی