ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویدیوی کالبدگشایی آیپد پرو با تراشه M1 توسط iFixit منتشر شد [تماشا کنید]

«iFixit» ویدیوی کالبدشکافی آیپد پرو با تراشه M1  را تهیه کرده است که ضمن به نمایش گذاشتن تغییرات آن نسبت به نسخه‌های قبلی، اطلاعاتی پیرامون نحوه عملکرد سیستم مینی LED دستگاه،‌ ارائه می‌دهد. با وجودی ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۰

«iFixit» ویدیوی کالبدشکافی آیپد پرو با تراشه M1  را تهیه کرده است که ضمن به نمایش گذاشتن تغییرات آن نسبت به نسخه‌های قبلی، اطلاعاتی پیرامون نحوه عملکرد سیستم مینی LED دستگاه،‌ ارائه می‌دهد.

با وجودی که نسخه کامل ویدیو تهیه شده توسط این گروه به صورت کامل منتشر نشده است،‌ اما قسمت‌هایی از آن در ویدیوی جدیدی در یوتیوب به اشتارک گذاشته شده است.

طبق گفته‌های iFixit، آیپد پرو با تراشه M1 نسبت به نسل‌های قبلی تغییرات گسترده‌ای را نشان نمی‌دهد. جدا کردن نمایشگر دستگاه نیازمند استفاده از حرارت است و دقت کافی برای جلوگیری از آسیب به قطعات و سیم‌ها ضروری به نظر می‌رسد. پس از جدا کردن نمایشگر، تنها چند تفاوت کوچک نسبت به نسخه‌ معمولی آیپد پرو دیده می‌شود که شامل آنتن‌های 5G در حاشیه‌های شاسی دستگاه، باتری ۴۰.۳۳ وات ساعتی و چیپست M1 می‌شود.

دوربین با لنز فوق عریض نیز یکی دیگر از تغییرات آیپد پرو با تراشه M1 است که زاویه دید گسترده‌تری نسبت به گذشته در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در گذشته محصولات اپل از یک نوار LED در یکی از حاشیه‌ها برای فراهم کردن نور پس‌زمینه استفاده می‌کردند. اما سیستم جدید مینی LED از نوارهای نازکی بهره می‌برد که کیفیت و کنتراست تصویر بهتری را فراهم می‌کند.

کالبدگشایی آیپد پرو جدید اپل هنوز به پایان نرسیده است و پس از تکمیل پروژه، نتایج آن به همراه راهنمایی برای تعمیر دستگاه و امتیاز تعمیرپذیری  توسط iFixit منتشر خواهد شد. طبق گزارش‌های جدید، اپل ممکن است در نسل بعدی آیپد پرو از پنل پشتی شیشه‌ای و فناوری شارژ بی‌سیم مگ سیف بهره بگیرد. تراشه M1 قدرت بسیاری را برای آیپد پرو فراهم کرده است اما اپل علاقه‌ای به استفاده از سیستم‌ عامل مک روی تبلت خود نداشته است. همچنین گفته می‌شود که سامسونگ نمایشگر OLED نسل بعدی آیپد را تولید خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی