ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسپیس‌اکس
علمی

اسپیس‌اکس ماهواره Sirius-XM جدیدی با نام SXM-8 را به مدار پرتاب می‌کند

اسپیس‌اکس قصد دارد ساعت ۲۱:۲۶ دقیقه یکشنبه ۱۶ خرداد موشک «فالکون ۹» به مدار پرتاب کند و طی آن ماهواره جدید Sirius-XM با نام SXM-8 را که توسط شرکت فناوری اطلاعات Maxar ساخته شده به ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

اسپیس‌اکس قصد دارد ساعت ۲۱:۲۶ دقیقه یکشنبه ۱۶ خرداد موشک «فالکون ۹» به مدار پرتاب کند و طی آن ماهواره جدید Sirius-XM با نام SXM-8 را که توسط شرکت فناوری اطلاعات Maxar ساخته شده به مدار ارسال می‌‌کند.

این پرتاب امشب از مجتمع پرتاب فضایی ۴۰ پایگاه فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا انجام می‌شود. SXM-8 دومین پرتاب اسپیس‌اکس از ماهواره‌های Sirius-XM محسوب می‌شود که به عنوان بخشی از تلاش شبکه رادیویی ماهواره‌ای و با هدف جایگزینی ماهواره‌های منسوخ‌شده فعلی انجام می‌شود.

اسپیس‌اکس

اسپیس‌اکس ۱۵ دقیقه پیش از بلند شدن موشک، پخش زنده این ماموریت را آغاز خواهد کرد. همچنین پنجشنبه هفته گذشته (۱۳ خرداد) اسپیس‌اکس پرتاب دیگری انجام داد و کپسول فضایی خود را به فضا فرستاد. این کپسول فضایی روز گذشته به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل شد و تجهیزات آن با موفقیت به ایستگاه فضایی منتقل شد. پس از ماموریت پرتاب فردا، اسپیس‌اکس سعی خواهد کرد تا موشک مرحله اول فالکون ۹ خود را بازیابی کند.

اسپیس‌اکس در بازیابی موشک‌های خود و استفاده چندین باره از آن‌ها مهارت بسیاری کسب کرده است. در این رابطه، اگر مرحله اول بازیابی آن‌ها با موفقیت انجام شود، هشتاد و هفتمین بازیابی اسپیس‌اکس محسوب می‌شود. موشک فالکون ۹ مورد استفاده در این ماموریت B1061 است و سومین پرتاب خود را تجربه می‌کند. این موشک پیش از این دو کپسول «کرو دراگون» مختلف را به فضا ارسال کرده است.

طی چند سال گذشته، هر شهروندی که وسیله نقلیه جدیدی خریداری کرده احتمالا به همراه آن اشتراک رایگان رادیو ماهواره‌ای Sirius-XM را نیز دریافت کرده است. رادیو ماهواره‌ای برای افرادی که وقت زیادی را صرف رانندگی می‌کنند و در منطقه آن‌ها ایستگاه رادیویی وجود ندارد، بسیار کاربردی است و می‌توانند هر نوع موسیقی که بخواهند را به راحتی پخش کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • saeid
    saeid | ۱۶ خرداد ۱۴۰۰

    عالیه کارش

مطالب پیشنهادی