ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

افزایش شدید محبوبیت محصولات تسلا در بازار خودروهای دست دوم آمریکا

کمبود تراشه که اخیرا دامنگیر بسیاری از خودروسازان شده، تاخیر در تحویل سفارشات مشتریان را در پی داشته است. این امر سبب شده، شمار زیادی از افرادی که خواهان خرید خودرو هستند، به سراغ مدل‌های ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

کمبود تراشه که اخیرا دامنگیر بسیاری از خودروسازان شده، تاخیر در تحویل سفارشات مشتریان را در پی داشته است. این امر سبب شده، شمار زیادی از افرادی که خواهان خرید خودرو هستند، به سراغ مدل‌های دست دوم بروند؛ این امر هم به نوبه خود باعث افزایش تقاضا و در نتیجه رشد قیمت خودروهای کارکرده شده است. در این بین استقبال از محصولات تسلا به ویژه مدل 3 بسیار رشد کرده و این سدان برقی حالا یکی از انتخاب‌های اول مشتریان به شمار می‎‌رود.

تسلا مدل 3 هر چند در سال 2017 وارد بازار شد، ولی تا سال 2018 تیراژ تولید آن چندان بالا نبود؛ ضمن اینکه در ابتدا مشتریان نمی‌توانستند این اتومبیل محبوب را به صورت لیزینگی خریداری کنند. اما حالا با گذشت تقریبا چهار سال تعداد مدل 3 های موجود خیلی افزایش یافته و براحتی می‌توان آن را در خیابان‌ها مشاهده کرد.

نکته حائز اهمیت اینکه نمونه‌های دست دوم مدل 3 از قیمت بالایی برخوردار هستند و در عین حال با سرعت بالایی معامله می‌شوند. آنطور که وبسایت Teslarati گزارش کرده محصولات تسلا خیلی آسان‌تر از بقیه خودروهای الکتریکی به فروش می‌رسند. در این بین هم مدل 3 محبوب‌تر از بقیه بوده و مشتریان بیشتری به دنبال خرید آن هستند.

طبق داده‌های شرکت Recurrent که در زمینه پایش آمار مربوط به فروش اتومبیل‌های برقی در آمریکا فعالیت می‌کند، فروش مدل‌های کارکرده تسلا سریع‌تر از محصولات سایر خودروسازان است. بر اساس پیش‌بینی‌های این شرکت، مدل 3 می‌تواند 40 تا 50 درصد از بازار خودروهای کارکرده آمریکا را به خود اختصاص دهد. چنین امری به معنای آنست که دارندگان مدل 3 خواهند توانست خودروهای خود را به راحتی و با قیمتی بالا به فروش برسانند.

گفتنی است در حال حاضر ارزان‌ترین نسخه از تسلا مدل 3 قیمتی در حدود 40 هزار دلار دارد. گران‌ترین و قوی‌ترین نسخه آن هم با پرداخت 56,990 دلار قابل خرید است. شاید بدانید محصولات تسلا دیگر مشمول مشوق‌های مالیاتی فدرال نیستند، اما با این حال ممکن است در برخی ایالت‌ها مشوق‌هایی به آنها تعلق بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی