ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

محصول معرفی نشده اوپو با تراشه دیمنستی ۹۰۰ در گیک‌بنچ رویت شد

براساس گزارش‌های منتشر شده به نظر می‌رسد اوپو Reno 6 5G مجهز به تراشه دیمنستی ۹۰۰ مدیاتک موبایل بعدی این شرکت باشد. اما ظاهرا دستگاهی با کد تراشه مشابه در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شده ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰

براساس گزارش‌های منتشر شده به نظر می‌رسد اوپو Reno 6 5G مجهز به تراشه دیمنستی ۹۰۰ مدیاتک موبایل بعدی این شرکت باشد. اما ظاهرا دستگاهی با کد تراشه مشابه در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شده که احتمالا موبایل بعدی اوپو یا دستگاهی از همان خانواده خواهد بود.

امتیاز کسب شده توسط محصول مرموز مبتنی بر تراشه دیمنستی ۹۰۰ بسیار امیدوارکننده است و خبر از چیپست قدرتمندی برای موبایل‌های میان‌رده می‌دهد. محصول جدید مدیاتک از لیتوگرافی ۶ نانومتری بهره می‌برد و به دو هسته کورتکس A78 با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز در کنار پردازنده‌ گرافیکی مالی G68 MC4 و مودم 5G مجهز شده است.

تراشه اسنپدراگون 778G ساخت کوالکام نیز از لیتوگرافی مشابه برای استفاده در محصولات میان‌رده بهره می‌برد و رقیب مستقیمی برای دیمنستی ۹۰۰ محسوب می‌شود، اما متاسفانه هنوز بنچمارک‌های آن منتشر نشده است. البته نتایج مرتبط با بنچمارک دستگاه با تراشه اسنپدراگون 780G در دسترس است، ولی نمی‌تواند برای مقایسه چندان مفید بوده و به کار رود زیرا مبتنی بر لیتوگرافی ۵ نانومتری ساخته شده و برخی قابلیت‌های قدیمی‌تر را هم در خود جای داده است.

طبق بنچمارک‌های اولیه انجام شده می‌توان نتیجه گرفت که دیمنستی ۹۰۰ نسبت به اسنپدراگون 750G و 765G از سرعت بیشتری برخوردار است و برتری قابل توجه نسبت به مدل‌های پایین‌تر خانواده خود نیز دارد. اما انتشار نتایج مرتبط با اسنپدراگون 778G در آینده می‌تواند عرصه رقابت میان مدیاتک و کوالکام را بسیار جذاب‌تر کند.

شرکت ویوو نیز در حال ساخت محصولی مبتنی بر تراشه دیمنستی ۹۰۰ است که نتایج آن در گیک بنچ منتشر شده است. اما متاسفانه ارقام اعلام شده برای نسخه چهارم برنامه هستند و به صورت مستقیم امکان مقایسه آن‌ها با موبایل آینده اوپو وجود ندارد. احتمال دارد در آینده نزدیک خبرهای بیشتری پیرامون دستگاه مرموز اوپو منتشر شود و مطمئن خواهیم شد که آیا با Reno 6 5G مواجه هستیم یا اوپو محصول جدیدی را توسعه داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی