ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بررسی شیائومی می ۱۱
تکنولوژی

گوشی‌های شیائومی به حسگر پیشرفته برای هشدار زلزله مجهز می‌شوند

شیائومی قصد دارد گوشی‌های موبایل خود را به حسگر جدید و پیشرفته‌ای مجهز کند که می‌تواند زلزله‌های احتمالی یک منطقه را تشخیص دهد و با هدف جلوگیری از وقوع فاجعه آن را به کاربران اطلاع ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

شیائومی قصد دارد گوشی‌های موبایل خود را به حسگر جدید و پیشرفته‌ای مجهز کند که می‌تواند زلزله‌های احتمالی یک منطقه را تشخیص دهد و با هدف جلوگیری از وقوع فاجعه آن را به کاربران اطلاع دهد.

شیائومی سال ۲۰۱۰ برای اولین بار هشدار زلزله را به رابط کاربری خود برای گوشی‌های موبایل و تلویزیون‌های هوشمند اضافه کرد. اخیرا شیائومی اطلاع‌رسانی کرده بود که از زمان ارائه این قابلیت، در مورد ۳۵ زمین‌لرزه به بزرگی ۴ ریشتر و بالاتر با مجموع ۱۲.۶۴ میلیون پیام هشدار داده است.

شیائومی

شیائومی در ادامه نوآوری‌های خود ممکن است به گوشی‌های موبایل این امکان را بدهد که نه تنها پیام هشدار زلزله‌ها را دریافت کنند بلکه آن ‌ها را رصد کنند. برای انجام این کار، شیائومی باید گوشی‌های موبایل خود را به چند حسگر مجهز کند که فعالیت‌های لرزه‌ای زمین را اندازه‌گیری می‌کنند.

فناوری مهم شیائومی نه تنها باعث صرفه جویی در هزینه نظارت بر زلزله می‌شود، بلکه تعداد ناظران آن را به میزان زیادی افزایش می‌دهد و شبکه ملی نظارت و هشدار سریع زلزله را بیش از پیش کامل می‌کند. با گذشت زمان، ویژگی جدید در تمام موبایل‌های شیائومی راه‌اندازی می‌شود.

غول فناوری چینی در ادامه توضیح می‌دهد زمانی که سنسورهای موجود در گوشی‌های موبایل لرزش را تشخیص می‌دهند، داده‌های مربوطه پردازش می‌‌شوند تا وقوع زمین‌لرزه را اطلاع رسانی کنند. در صورت تایید پردازش‌ها، اطلاعات به سرعت به مرکز هشدار سریع ارسال می‌‌شود و مرکز از اطلاعات چندین گوشی و هوش مصنوعی برای محاسبه و تصمیم‌گیری در مورد وقوع زلزله استفاده خواهد کرد.

شیائومی

اگر وقوع زمین لرزه مشخص شود، بزرگی، موقعیت مکانی و زمان آن به سرعت محاسبه شده و سپس پیام‌های هشدار دهنده‌ای برای افراد در معرض آسیب ارسال می‌شود. زمانی که هر گوشی شیائومی به فناوری مانیتور زلزله مجهز شود، مکان‌هایی که دارای سیستم مانیتور سنتی برای زلزله نیستند می‌توانند اطلاعات هشدار را سریع دریافت کنند.

البته در حال حاضر انتظار نمی‌رود که این ویژگی برای گوشی‌های موبایل شیائومی که در خارج از چین به فروش می‌رسند، ارائه شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی