ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چین می‌خواهد شبکه 6G را تا سال ۲۰۳۰ بطور تجاری راه‌اندازی کند

طبق یک اوراق سفید (White Paper) جدید برای شبکه 6G، چین به دنبال راه‌اندازی تجاری این فناوری تا سال ۲۰۳۰ است و برای آن کاربردهای متنوعی را درنظر دارد. در حالی که هنوز شبکه 5G ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۷:۴۵

طبق یک اوراق سفید (White Paper) جدید برای شبکه 6G، چین به دنبال راه‌اندازی تجاری این فناوری تا سال ۲۰۳۰ است و برای آن کاربردهای متنوعی را درنظر دارد.

در حالی که هنوز شبکه 5G آنطور که باید و شاید در کشورها مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، چین روی نسل آینده آن سرمایه‌گذاری می‌کند. طبق اوراق سفید جدید، شبکه 6G می‌تواند تا ۱۰ برابر سریعتر از بالاترین سرعت شبکه 5G باشد.

طبق گزارشی جدید، در این اوراق سفید اطلاعات بیشتری درباره برنامه‌ها و اهداف چین وجود دارد، با این حال مهم‌ترین آن مربوط به زمان راه‌اندازی تجاری این فناوری می‌شود. ظاهرا چین می‌خواهد در سال ۲۰۳۰ به سراغ استفاده تجاری از شبکه 6G برود.

در صورتی که دولت پکن به چنین هدفی دست یابد، شاهد رقابت جدیدی میان آمریکا و چین خواهیم بود. اگرچه شاید دولت واشنگتن بتواند تا سال ۲۰۳۰ دست به کار مشابهی بزند، اما باز هم انتظار می‌رود چین در بازار دست بالاتر را داشته باشد و همانند شبکه 5G، در نسل آینده‌اش هم پیشتاز باشد.

شبکه 6G

چین می‌تواند با شبکه 6G تاثیر چشمگیری روی فناوری ارتباطات جهانی داشته باشد و حتی اقتصاد جهان را دستخوش تغییر کند. البته در صورتی که آمریکا به تحریم‌های شرکت‌های چینی ادامه دهد، احتمالا سرعت رشد این کشور در بازار جهانی کاهش می‌یابد. با این وجود، چینی‌ها همچنان به نوآوری در این بخش ادامه خواهند داد. در حال حاضر چین بیشترین پتنت را در حوزه فناوری 6G به ثبت رسانده و آمریکا در رتبه دوم قرار دارد.

طبق اوراق سفید، سرویس‌های 6G موجب پیشرفت در چند حوزه مهم می‌شوند که شامل ارتباطات فراگیر، هوشمند و جهانی در ۸ سناریوی تجاری خواهد بود. از استفاده‌های تجاری می‌توان به سرویس‌های ابری فراگیر XR، ارتباطات هولوگرافیک، اتصال تجربی و حسی، تعاملات هوشمند، دوقلوهای دیجیتال و پوشش جهانی اشاره کرد.

به نظر می‌رسد اپراتورهای چین هم اکنون مشغول آزمایش امواج تراهرتز و نور مرئی برای ارائه شبکه 6G هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • avvvvab
    avvvvab | ۱۷ خرداد ۱۴۰۰

    سلام
    چین از فناوری شیش جیش به ایران هم میده یا اینهم مثل برجام درجام میزنه فقط
    و السلام

مطالب پیشنهادی