ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیگپ: ما تنها یک بستر ارتباطی بین دانشجویان و مرکز آموزشی در دانشگاه آزاد هستیم

ورود به سامانه آموزش‌یار دانشگاه آزاد منوط به دریافت رمز دوم از پیام رسان آیگپ شده و این موضوع انتقاد دانشجویان دانشگاه آزاد را به همراه داشته است؛ موضوعی که خود پیام رسان آیگپمی‌گوید در ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۴۵

ورود به سامانه آموزش‌یار دانشگاه آزاد منوط به دریافت رمز دوم از پیام رسان آیگپ شده و این موضوع انتقاد دانشجویان دانشگاه آزاد را به همراه داشته است؛ موضوعی که خود پیام رسان آیگپمی‌گوید در اجرایی شدن آن تصمیمی نداشته و همه چیز به سیاست‌های خود دانشگاه آزاد برمی‌گردد.

از ماه‌های گذشته برای ورود به سامانه آموزش یار دانشگاه آزاد و انجام عملیاتی مانند پرداخت شهریه و رویت کارنامه و... گزینه ورود از طریق آیگپ برای دانشجویان دانشگاه آزاد فعال شده بود. این گزینه در کنار گزینه‌های دیگری همچون درج کپچا وجود داشت و اجباری در استفاده از پیام رسان آیگپ نبود اما طی چند روز گذشته دانشجویان این واحد آموزشی در سراسر کشور خبر دادند که حالا تنها راه حل ورود به سامانه آموزش‌یار تنها از طریق کد ارسال شده به پیام رسان آیگپ امکان پذیر است.

در هفته‌های گذشته دانشجویان می‌توانستند پس از گذشت ۱:۳۰ ثانیه با درج کد کپچای ظاهر شده در سامانه وارد سامانه آموزشیار شوند اما در حال حاضر خبری از این موضوع نیست.

چند روزی است که دیگر مانند سابق (تصویر سمت چپ) دیگر گزینه انتخابی وجود ندارد (مانند تصویر راست)

آنطور که روزنامه شرق خبر داده مسئولان این دانشگاه اعلام کردند چون اطلاعات ورود دانشجویان به سامانه آموزشیار لو رفته، این الزام گذاشته شده است.

«علی محمد کردنایج» مدیر ارتباطات آیگپ اما ضمن اظهار بی‌اطلاعی در مورد اخباری که در این مورد درز شده به دیجیاتو می‌گوید که آنها تنها یک بستر همکار دانشگاه آزاد هستند و در چنین تصمیم‌گیری‌هایی نقشی ندارند. او با اشاره به همکاری سایر اپلیکیشن‌ها و پیام‌رسان‌های بومی با دانشگاه آزاد در سالیان گذشته می‌گوید حالا جنس این همکاری کمی متفاوت شده و بازیگر آن نیز تغییر یافته است:

«سامانه آموزشیار آیگپ را به عنوان بستر خود انتخاب کرده است و ما با آنها وارد یک تفاهمنامه همکاری شدیم. پیش از این نیز برای انجام هرکاری در این سامانه، پیامکی برای دانشجویان ارسال می‌شد و حالا به جای این پیامک، این اتفاق در بستر آی گپ رخ می‌دهد. هیچ اتفاق خاصی نیفتاده و بستر پیامک و یک اپلیکیشن که قبلا پیام‌رسان‌های دیگر بودند تغییر پیدا کرده به بستر آیگپ.»

کردنایج در پاسخ به این پرسش که آیا اجباری شدن استفاده از آیگپ به خواسته و پیگیری خود آنها بوده یا خیر می‌گوید که این تصمیم‌ها را خود دانشگاه آزاد و سیاست‌های آنها می‌گیرد: «ما هیچ تصمیمی در اجرایی شدن این کار نداشتیم. اینکه چرا از ابتدا هم این مساله اجباری نبوده و هر دو روش پیامک و استفاده از آیگپ فعال بود نیز سیاست خود دانشگاه آزاد بوده تا احتمالا ذره ذره این موضوع تغییر پیدا کند.»

مدیر ارتباطات آیگپ همچنین به دیجیاتو می‌گوید که آنها صحبتی برای بازگشت سیاست‌ها به مسیر قبلی با دانشگاه آزاد نداشته‌اند چرا که قدرتی در این تصمیم‌گیری‌ها ندارند: «همانطور که گفتم آیگپ تنها یک بستر است و این تصمیم‌گیری‌ها با دانشگاه آزاد است.»

کردنایج به دیجیاتو می‌گوید پیش از این ثبت نام واکسن ایران برکت نیز تنها و تنها از طریق آیگپ برای داوطلبین امکان پذیر بود و خود بنیاد برکت این سامانه را به عنوان ثبت نام انتخاب کرده بود، همانطور که برای دیگر واکسن‌ها سامانه‌های دیگری اعلام شده است.

آموزش و پرورش و روبیک

کردنایج در پاسخ به این پرسش که آیا آنها به دیتابیس کاملی از دانشجویان دسترسی دارند یا خیر به دیجیاتو می‌گوید: «این صحبت‌ها هم شایعه‌ای بیش نیست. پروتکل ارسال پیام آیگپ در دستان خود آموزشیار و دانشگاه آزاد است و ما دسترسی به اطلاعات دانشجویان نداریم.»

مدیر ارتباطات آیگپ تاکید دارد که نصب و استفاده از اپلیکیشن آیگپ اجباری نبوده و افراد می‌توانند از نسخه وب استفاده کنند تا این پیامک را دریافت کنند. او همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا توانسته‌اند زیرساخت لازم را برای دانشجویان دانشگاه آزاد پاسخگو باشند و یا خیر به دیجیاتو می‌گوید: «عده‌ای از کاربران می‌گویند که مشکلاتی برای ورود به سامانه با آیگپ دارند که باید بگویم این مشکلات ربطی به آی‌گپ ندارد و به خود سامانه مرتبط است. ما از نظر زیرساخت هیچ مشکل و ایرادی برای ورود دانشجویان به دانشگاه آزاد نداریم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Ubinotech
    Ubinotech | ۱۸ خرداد ۱۴۰۰

    با این سامانه آشغالی شما دارین معلومه که لو میره سایت رو باز میکنی حالت بهم میخوره

  • نیماا
    نیماا | ۱۷ خرداد ۱۴۰۰

    حتما هیچ منفعتی هم تو این برای شما نیست! کلی پول ملت رو گرفتن خوردن، به زور مردم رو وادار به نصب برنامه هاشون میکنن، آخرشم هیچ اقبالی بهشون نیست. وقیح تر ازین سازنده ها اون مسئولای دانشگاه آزادن.

مطالب پیشنهادی