ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

یوفوها
علمی

ارتش چین برای تحقیق درباره شیء ناشناخته پرنده از هوش مصنوعی کمک می‌گیرد

در حالی که پتناگون گزارش خود در مورد شی ناشناخته پرنده (UFO) را در اواخر این ماه آماده می‌کند، محققان ارتش چین برای ردیابی و تجزیه و تحلیل این پدیده ناشناخته در حریم هوایی چین ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

در حالی که پتناگون گزارش خود در مورد شی ناشناخته پرنده (UFO) را در اواخر این ماه آماده می‌کند، محققان ارتش چین برای ردیابی و تجزیه و تحلیل این پدیده ناشناخته در حریم هوایی چین به هوش مصنوعی روی آورده‌اند.

به گزارش نشریه انگلیسی زبان هنگ کنگی، ارتش آزادی‌ بخش خلق (PLA) در حال بررسی دقیق برنامه‌ای است که از آن به عنوان «شرایط هوایی ناشناخته» (unidentified air conditions) یاد می‌کند. به نظر می‌رسد این برنامه ارتش چین نسخه مشابه برنامه «پدیده‌های هوایی ناشناخته» (unidentified aerial phenomena) ارتش ایالات متحده است که هدف آن جمع‌آوری گزارش‌هایی از مشاهدات هوایی غیرقابل توضیح است که بعضا به آن‌ها یوفو گفته می‌شود.

محققان چینی همچنین تایید می‌کنند که گزارش‌های عنوان شده در این رابطه از چین در حال افزایش است اما اعتقاد دارد که بیگانگان مسئول آن‌ها نیستند.

یوفوها

همانطور که این نشریه گزارش می‌دهد «چن لی» محقق آکادمی پیش‌ آگاهی نیروی هوای چین سال ۲۰۱۹ به برترین دانشمندان فناوری اطلاعات این کشور گفت: «وقوع مکرر شرایط هوایی ناشناخته در سال‌های اخیر، امنیت پدافند هوایی کشور ما را با چالش‌های شدیدی روبرو می‌کند.»

به نظر می‌رسد یکی از تفاوت‌های برجسته چین در مقایسه با ایالات متحده برای شناسایی و مطالعه پدیده‌های ناشناخته، استفاده از هوش مصنوعی است.

لی عنوان می‌کند که هوش مصنوعی می‌تواند اطلاعات مختلف زمانی و مکانی را پردازش کرده و به دانشمندان کمک می‌کند فراتر از روش‌های معمول بتوانند چنین پدیده‌هایی را ارزیابی کنند. چنین رویکردی به ارتش چین کمک می‌کند تا سریع‌تر و دقیق‌تر این موضوعات را مورد بررسی قرار دهد و به این سوالات پاسخ بدهد که آیا یوفوها یا اشیا پرنده ناشناخته یک پدیده طبیعی هستند یا چیزی فراتر از آن هستند.

اگر چه این موضوع احتمال گمانه‌زنی‌های بیشتری را در مورد بیگانگان دامن می‌زند، اما بسیاری از دانشمندان و مقامات چینی معتقد هستند که اکثر فعالیت‌های مربوط به یوفوها ساخت بشر است یا به طور طبیعی رخ می‌دهد. با این حال، همتایان آن‌ها در ایالات متحده با این ایده سرگرم هستند که احتمالا آن‌ها به بیگانگان تعلق دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • طاووس
    طاووس | ۲۲ خرداد ۱۴۰۰

    روسی یَس دیگه

مطالب پیشنهادی