ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بلومبرگ: اپل عملکرد مولتی تسکینگ سیستم عامل iPadOS 15 را بهبود می‌دهد

اپل امشب در رویداد WWDC 2021 از جدیدترین دستاوردهایش رونمایی می‌کند که شامل نسخه‌های تازه سیستم عامل‌های این کمپانی می‌شود. حالا اطلاعات جدیدی درباره سیستم عامل iPadOS 15 منتشر شده که از بهبود نحوه مدیریت ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰

اپل امشب در رویداد WWDC 2021 از جدیدترین دستاوردهایش رونمایی می‌کند که شامل نسخه‌های تازه سیستم عامل‌های این کمپانی می‌شود. حالا اطلاعات جدیدی درباره سیستم عامل iPadOS 15 منتشر شده که از بهبود نحوه مدیریت اپ‌ها توسط کاربران خبر می‌دهد.

طبق گزارش جدید بلومبرگ، اپل در سیستم عامل iPadOS 15 در کنار فراهم کردن امکان قرارگیری ویجت‌ها در بخش‌های مختلف هوم اسکرین، عملکرد مولتی‌تسکینگ یا چند وظیفگی را هم بهبود می‌دهد:

«برای آیپد، اپل می‌خواهد تغییراتی در هوم اسکرین ایجاد و پشتیبانی از قرارگیری ویجت‌ها در هرجای صفحه را ممکن کند. با این ویژگی، آیپد در راستای رقبای اندرویدی قرار می‌گیرد. کوپرتینویی‌ها همچنین می‌خواهند سیستم مولتی‌تسکینگ را بهبود دهند تا کاربران راحت‌تر بتوانند بطور همزمان چندین برنامه را مدیریت کنند.»

بر اساس این گزارش، اپل در کنار تغییرات گسترده برای iMessage و همچنین راه جدیدی برای ایجاد استاتوس، از نوتیفیکیشن بنر جدیدی هم در iOS 15 استفاده خواهد کرد:

«در بخش بروزرسانی نرم افزاری آیفون و آیپد، کاربران می‌توانند یک استاتوس تنظیم کنند و همچنین نحوه رسیدگی به نوتیفیکیشن‌های ورودی را هم مشخص کنند. این آپدیت تمرکز بیشتری روی پاسخگویی خودکار به پیام‌ها خواهد داشت و از طراحی جدیدی برای بنرهای نوتیفیکیشن در بالای نمایشگر هم بهره می‌برد.»

سیستم عامل iPadOS 15

به نظر می‌رسد کوپرتینویی‌ها روی طراحی جدیدی برای لاک اسکرین آیپد و آیفون هم کار می‌کنند، با این حال تا زمان انتشار iOS 16 نباید منتظر تمام ویژگی‌های طراحی جدید باشیم:

«اپل روی بازطراحی لاک اسکرین برای آیفون و آیپد کار می‌کند، اما برخی تغییرات طراحی جدید امسال از راه نمی‌رسند و با انتشار بروزرسانی بعدی در اختیار کاربران قرار می‌گیرند.»

در رویداد WWDC 2021 که امشب برگزار می‌شود، اپل در کنار رونمایی از iOS 15 و iPadOS 15، مک او اس ۱۲ به همراه tvOS 15 و watchOS 8 را هم معرفی خواهد کرد. این سیستم عامل‌ها به قابلیت‌های جدیدی مجهز می‌شوند و از امنیت بالاتری بهره می‌برند. ما امشب در دیجیاتو این رویداد را بطور زنده و کامل پوشش خواهیم داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی