ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فرانسه با جریمه ۲۲۰ میلیون یورویی، گوگل را مجبور به تغییر سیاست‌های تبلیغاتی کرد

گوگل طی توافقی بی‌سابقه با نهاد نظارتی رقابت در بازار فرانسه، پذیرفته که شرایط فعالیت برخی از سرویس‌های فراگیر تبلیغات آنلاین خود را تغییر دهد. به گزارش رویترز، این نهاد فرانسوی با اثبات سوءاستفاده گوگل ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

گوگل طی توافقی بی‌سابقه با نهاد نظارتی رقابت در بازار فرانسه، پذیرفته که شرایط فعالیت برخی از سرویس‌های فراگیر تبلیغات آنلاین خود را تغییر دهد.

به گزارش رویترز، این نهاد فرانسوی با اثبات سوءاستفاده گوگل از قدرت خود در بازار تبلیغات آنلاین، این شرکت را ۲۲۰ میلیون یورو (۲۶۷ میلیون دلار) نیز جریمه کرده است. گفته می‌شود که ابزارهای تبلیغات گوگل حالا به جزء اساسی روش‌های تبلیغاتی ناشران بزرگ تبدیل شده و آن‌ها از همین طریق بازار را تحت سیطره گرفته‌اند.

تصمیم نهاد نظارتی فرانسه تلاشی برای توزیع مجدد قدرت در بازار و بازگرداندن کنترل به نفع ناشران است. این ناشران در دوره پیش از اینترنت کنترل بازار تبلیغات را در دست داشتند، ولی با ظهور شرکت‌هایی مثل گوگل و فیسبوک توان خود را از دست دادند.

نهاد نظارتی فرانسه می‌گوید تصمیم آن‌ها شرایط جبران خسارت برای ناشرانی را آماده می‌کند که معتقدند از گوگل صدمه دیده‌اند. بسیاری از ناشران در سراسر جهان از سیاست‌های این غول دنیای فناوری گله کرده بودند. «ایزابل دو سیلوا»، رئیس این نهاد می‌گوید: «اتخاذ این تصمیم برای تحریم گوگل اهمیت زیادی دارد چون اولین تصمیم دنیا در زمینه فرآیندهای پیچیده مزایده‌های الگوریتمی است که تجارت تبلیغات آنلاین به آن اتکا دارد.»

او افزود مبلغ جریمه به خاطر این توافق کاهش پیدا کرده اما جزئیات بیشتری در این زمینه در دسترس نیست. افزون بر این، تایید شده که گوگل به دنبال دادگاه تجدیدنظر نمی‌رود و به همین رای کفایت می‌کند.

توافق حاضر نشان می‌دهد که نهادهای قانونی می‌توانند با پرونده‌های ضدانحصار، گوگل را تحت فشار قرار داده و وادار به تغییر کنند. این شرکت بر مبنای توافق حاضر باید تعامل‌پذیری خدمات Google Ad Manager را با سرورهای تبلیغاتی و پلتفرم‌های فروش فضای تبلیغات شخص ثالث بهبود بخشد. نهاد نظارتی فرانسه تاکید کرده که اجرای این تعهدات بخشی ضروری از توافق آن‌هاست و گوگل نمی‌تواند از انجامشان سر باز بزند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی