ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

جف بزوس اواخر ماه آینده با موشک «نیو شپرد» بلو اوریجین راهی فضا می‌شود

جف بزوس در اولین ماموریت سرنشین‌دار بلو اوریجین با موشک جدید «نیو شپرد» به فضا خواهد رفت. این پرواز قرار است در تاریخ ۲۹ تیر، درست ۱۵ روز بعد از کنار رفتن بزوس از صندلی ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۶:۴۵

جف بزوس در اولین ماموریت سرنشین‌دار بلو اوریجین با موشک جدید «نیو شپرد» به فضا خواهد رفت. این پرواز قرار است در تاریخ ۲۹ تیر، درست ۱۵ روز بعد از کنار رفتن بزوس از صندلی مدیرعاملی آمازون انجام شود. موسس بلو اوریجین در این سفر به همراه برادرش، «مارک بزوس» از زمین خارج می‌شود.

جف بزوس امروز در پستی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «از زمانی که پنج سالم بود، رویای سفر به فضا را در سر داشتم. حالا ۲۹ تیر ماه قرار است با برادرم این سفر را انجام دهم. بزرگ‌ترین ماجراجویی به همراه بهترین دوستم.»

اگر همه‌چیز مطابق برنامه پیش برود، بزوس اولین میلیاردر صنعت فضا خواهد بود که با فناوری موشکی ساخت شرکت خودش به فضا می‌رود. این مهم اتفاقی است که حتی ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس هم موفق به انجام آن نشده است.

پیش‌تر «ریچارد برنسون»، میلیاردر بریتانیایی و مالک شرکت فضایی ویرجین گلکتیک از برنامه خود برای ارسال ثروتمندان به فضا خبر داده بود. این شرکت به‌طور مستقیم با بلو اوریجین رقابت دارد. برنسون از مدت‌ها قبل گفته بود یکی از اولین مسافران سفر فضایی موشک ویرجین گلکتیک به فضا خواهد بود، با این حال پرواز موشک این شرکت احتمالا چند ماه دیگر انجام می‌شود.

پرواز سرنشین‌دار بلو اوریجین با کمک یک کپسول شش نفره و موشکی به طول ۵۵ متر انجام می‌گیرد. این پرواز قرار است ۱۱ دقیقه طول بکشد و سرنشینان خود را تا ارتفاع بیش از ۹۶ کیلومتری زمین بالا ببرد.

شرکت بلو اوریجین پس از شش سال تحقیق و کار محرمانه روی موشک و کپسول فضایی خود، بالاخره حدود یک ماه پیش از اولین ماموریت فضایی «نیو شپرد» خبر داد. هرچند بلو اوریجین هنوز قیمت بلیت صندلی‌های این پرواز را اعلام نکرده، اما تایید شده که یکی از صندلی‌ها از طریق مزایده به بالاترین رقم پیشنهادی تعلق می‌گیرد. بالاترین رقم پیشنهادی در حال حاضر به ۲.۸ میلیون دلار رسیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی