ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت احتمالا دوربینی با الهام از لوگوی خودش توسعه می‌دهد

مایکروسافت Surface Duo را می‌توان یکی از هیجان‌انگیزترین محصولات اخیر این شرکت دانست. با این حال، مایکروسافت اخیرا از پتنتی ثبت کرده که نشان می‌دهد در آینده روی محصولات خود از دوربینی استفاده خواهد کرد که ...

ریحانه ولی‌پور
نوشته شده توسط ریحانه ولی‌پور | ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۰:۴۵

مایکروسافت Surface Duo را می‌توان یکی از هیجان‌انگیزترین محصولات اخیر این شرکت دانست. با این حال، مایکروسافت اخیرا از پتنتی ثبت کرده که نشان می‌دهد در آینده روی محصولات خود از دوربینی استفاده خواهد کرد که الهام گرفته از لوگوی خود این شرکت است.

طبق اطلاعاتی که در این پتنت آمده، مایکروسافت قصد دارد دوربینی در زیر صفحه نمایش محصولات خود ایجاد کند. این دوربین از آرایه چهارتایی از سنسورها تشکیل شده که هر سنسور فیلتر رنگی متناسب با لوگوی مایکروسافت یعنی قرمز، سبز، آبی و زرد دارد. هنگامی که از دوربین استفاده‌ای نمی‌شود، این سنسورها می‌توانند لوگوی ماکروسافت را نشان دهند یا نقش اعلام نوتیفیکیشن را داشته باشند.

مایکروسافت

این پتنت ممکن است افراطی به نظر برسد، اما روش‌های خاصی برای استفاده از آن به کار رفته است. در این پتنت نشان داده می‌شود که هر سنسور رنگ خاص خودش را ثبت می‌کند. در عکاسی دیجیتال می‌توان از تمامی این داده‌ها استفاده کرد تا به خروجی بسیار بهتری رسید. همچنین مایکروسافت ادعا می‌کند که با به کارگیری چهار سنسور در کنار هم به جای یک سنسور، می‌توان به دستگاه باریک‌تری رسید.

برای انجام کارهای ساده‌ای مانند عکاسی با گوشی موبایل، استفاده از چهار سنسور به جای یک سنسور زیاده‌روی است. این پتنت مخالفت‌هایی نیز داشته است. این آرایه از سنسورها به دلیل اختلاف زاویه‌ای اندکی که با یکدیگر دارند، نمی‌توانند عکس‌ها را کاملا بر هم منطبق کنند و فقط با پردازش نرم افزاری می‌توان به نتیجه درست رسید. علاوه بر این، استفاده از دوربینی در زیر صفحه نمایش می‌تواند منجر به کاهش کیفیت تصویر شود و هنوز مایکروسافت صحبتی در این باره نکرده است.

با این حال، این تکنولوژی می‌تواند در دوربین پشت گوشی‌ها استفاده شود. مایکروسافت در نظر دارد تا از این تکنولوژی علاوه بر گوش‌های موبایل، در تبلت‌ها و مانیتورها نیز استفاده کند. احتمال می‌رود که در مرحله اول، عرضه این تکنولوژی در بازار با قیمت بسیار زیادی روبه‌رو شود.

انتظار نمی‌رود که مایکروسافت از این تکنولوژی در آینده نزدیک در محصولات خود استفاده کند. این پتنت در سال ۲۰۱۹ در اسناد مایکروسافت بایگانی شده و مشخص نیست آیا همچنان روی این پتنت کار می‌کند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Elman dameshghi
    Elman dameshghi | ۱۸ خرداد ۱۴۰۰

    جالبه

مطالب پیشنهادی