ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سیستم عامل iPadOS 15 با پشتیبانی از ویجت‌ها در هوم اسکرین از راه رسید

اپل در رویداد WWDC 2021 در کنار iOS 15، از نسخه جدید سیستم عاملش برای آیپدها هم رونمایی کرد. سیستم عامل iPadOS 15 از ویژگی‌های جدیدی بهره می‌برد. ویجت‌ها در هوم اسکرین این سیستم عامل ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

اپل در رویداد WWDC 2021 در کنار iOS 15، از نسخه جدید سیستم عاملش برای آیپدها هم رونمایی کرد. سیستم عامل iPadOS 15 از ویژگی‌های جدیدی بهره می‌برد.

ویجت‌ها در هوم اسکرین

این سیستم عامل قابلیت‌های جدیدی در اختیار کاربران آیپدها قرار می‌دهد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، پشتیبانی از ویجت‌ها در هوم اسکرین است. بنابراین iPadOS 15 انعطاف‌پذیرتر از گذشته شده و می‌توانید ویجت‌ها را هرجایی که می‌خواهید قرار دهید.

App Library

اپل همچنین قابلیت App Library را هم به آپید او اس ۱۵ آورده تا هوم اسکرین کمتر شلوغ شود. چنین قابلیتی با iOS 14 به آیفون‌های اپل اضافه شد. در آیپدها، App Library در داک قرار می‌گیرد تا کاربران همیشه به آن دسترسی داشته باشند. App Library همچنین به کاربران اجازه می‌دهد که صفحات هوم اسکرین را مرتب کرده یا مخفی کنند.

مولتی تسکینگ

کوپرتینویی‌ها در این سیستم عامل مولتی‌تسکینگ را هم بهبود داده‌اند. آیکون‌های جدید استفاده از حالت اسپلیت ویو را ساده‌تر می‌کنند و همچنین اپل به سراغ قابلیت «Shelf» رفته تا تمام زبانه‌های باز برای هر اپ را به نمایش بگذارد. در این سیستم عامل کاربران می‌توانند میان فول اسکرین، اسپلیت ویو و اسلاید اوور سوییچ کنند.

علاوه بر این، کوپرتینویی‌ها شورتکات‌های کیبورد جدیدی را برای آیپد درنظر گرفته‌اند.

Notes

در برنامه Notes برای آیپد، کاربران باید در بخش‌هایی مانند سازمان‌دهی و همکاری منتظر بهبودهایی باشند. برای مثال افراد می‌توانند افراد را تگ کنند و برای آن‌ها نوتیفیکیشن ارسال می‌شود. کاربران همچنین می‌توانند در یک نوت تگ اضافه کنند و ضمنا امکان پیدا کردن آن توسط مرورگر تگ هم وجود دارد.

ویژگی‌های دیگر

سیستم عامل iPadOS 15 اپ ترجمه را برای اولین بار به آیپدها می‌آورد. این برنامه می‌تواند زمانی که صحبت می‌کنید، زبان آن را تشخیص دهد و بطور خودکار برایتان ترجمه کند. قابلیت ترجمه در تمام بخش‌ها مانند Live Text هم کار می‌کند.

در حالت کلی بسیاری از ویژگی‌هایی که در iOS 15 وجود دارند مانند پشتیبانی از صدای فراگیر در فیس تایم، به iPadOS 15 هم اضافه شده‌اند. این نسخه از سیستم عامل آیپد همچنین می‌تواند نویز را در تماس‌های فیس تایم از بین ببرید. حالت پرتره هم پس زمینه را در تماس‌های فیس تایم تار می‌کند تا تمرکز روی چهره شما باشد.

iPadOS 15 از قابلیت SharePlay برای اشتراک‌گذاری موسیقی، فیلم و تصاویر بهره می‌برد. SharePlay از قابلیت‌های تصویر در تصویر و iMessages در iOS هم بهره می‌برد.

نوتیفیکیشن‌ها در نسخه جدید iPadOS بازطراحی شده‌اند و از خلاصه نوتیفیکیشن بهره می‌برند که شناسایی آن‌ها را ساده‌تر می‌کنند. علاوه بر این، با شخصی‌سازی نوتیفیکیشن‌ها می‌توانید موارد شخصی و کاری را از یکدیگر جدا کنید.

اولین نسخه بتای توسعه‌دهندگان iPadOS 15 امروز منتشر می‌شود و اولین بتای عمومی آن ماه آینده از راه می‌رسد. برای انتشار نسخه نهایی آن باید تا پاییز صبر کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی