ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مشترکان اپل موزیک از امروز به قابلیت Spatial Audio دسترسی پیدا می‌کنند

اپل در نطق اصلی مراسم WWDC 2021 اعلام کرد که سرویس اپل موزیک Spatial Audio از امروز برای همه مشترکان در دسترس قرار می‌گیرد. ویژگی «صدای فضایی» به شما اجازه می‌دهد عناصر مختلفی صوتی را ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۲:۵۴

اپل در نطق اصلی مراسم WWDC 2021 اعلام کرد که سرویس اپل موزیک Spatial Audio از امروز برای همه مشترکان در دسترس قرار می‌گیرد. ویژگی «صدای فضایی» به شما اجازه می‌دهد عناصر مختلفی صوتی را در یک فضای سه‌بعدی پیرامون خود تجربه کنید.

اپل موزیک ماه گذشته اعلام کرد که کیفیت بی‌اتلاف (Lossless) را از ماه ژوئن بدون هزینه اضافی در اختیار مشترکان خود قرار می‌دهد. ولی با توجه به قابلیت‌های حرفه‌ای هدفون‌ها و دستگاه‌های اپل، این شرکت امشب بیشتر روی ویژگی صدای فضایی و دالبی اتموس تمرکز کرد.

سیستم فشرده‌سازی بی‌اتلاف اندازه فایل اولیه آهنگ را کم می‌کند ولی داده‌های آن را از دست نمی‌دهد. اپل به‌زودی بیش از ۷۵ میلیون آهنگ سرویس اپل موزیک را به‌صورت بی‌اتلاف با کیفیت‌های مختلف در اختیار کاربران قرار خواهد داد. Lossless به اصوات بی‌اتلاف تا نرخ ۴۸ کیلوهرتز و Hi-Res Lossless به اصوات بی‌اتلاف در دامنه ۴۸ تا ۱۹۲ کیلوهرتز اشاره دارد. فایل‌های Lossless و Hi-Res Lossless حجم بالایی دارند و گوش دادن به آن‌ها نسبت به فایل‌های استاندارد AAC ترافیک اینترنت بیشتری می‌طلبد.

کاربران می‌توانند برای تجربه صدای دربرگیرنده سه‌بعدی با ایرپاد، ایرپاد پرو، ایرپاد مکس و هدفون‌های بیتسی که دارای تراشه‌های H1 یا W1 هستند به سراغ آلبوم‌های منتخب بروند. اپل می‌گوید مشغول همکاری با هنرمندانی مثل «آریانا گرانده»، «کیسی ماسگریوز»، Maroon 5 و افراد بیشتری است تا آثار خود را با پشتیبانی از دالبی اتموس منتشر کنند.

ویژگی‌های یادشده از امروز با پشتیبانی از حدود ۲۰ میلیون آهنگ برای تمام مشترکان فعال می‌شود و تا پایان سال تمام ۷۵ میلیون آهنگ اپل موزیک را تحت پوشش قرار خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی