ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ثبت حق اختراع واکسن توسط دانشمند نظامی چینی پیش از اعلام همه‌گیری جهانی کرونا

یک دانشمند نظامی چینی که بودجه فعالیت‌هایش توسط موسسه ملی سلامت تامین می‌شده، در تاریخ ۵ اسفند ۹۸ پتنت واکسن کرونا را ثبت کرده که تنها ۵ هفته با اعلام رسمی خبر شیوع کرونا فاصله ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

یک دانشمند نظامی چینی که بودجه فعالیت‌هایش توسط موسسه ملی سلامت تامین می‌شده، در تاریخ ۵ اسفند ۹۸ پتنت واکسن کرونا را ثبت کرده که تنها ۵ هفته با اعلام رسمی خبر شیوع کرونا فاصله دارد.

به گزارش نیویورک پست به نقل از یک روزنامه استرالیایی، این دانشمند نظامی که «ژو یوسن» نام دارد، با موسسه ویروس‌شنایی ووهان و همچنین دانشمندان آمریکایی همکاری داشته است.

این پتنت واکسن کرونا به نام «موسسه پزشکی نظامی و آکادمی علوم نظامی PLA» و تنها ۵ هفته پس از اعلام سرایت انسان به انسان کرونا از سوی چین، به ثبت رسیده. طبق گزارش جدید، ژو چندین ماه پس از ثبت این حق اختراع به طرز مشکوکی می‌میرد.

این حق اختراع سوالات زیادی ایجاد می‌کند و این احتمال را مطرح می‌کند که دانشمندان چینی چندین ماه پیش از اعلام عمومی شیوع کرونا، در حال کار روی آن بوده‌اند. مرگ مشکوک یوسن موضوع را کمی پیچیده‌تر می‌کند و به چنین احتمالی قوت می‌بخشد. طبق ادعای روزنامه استرالیایی، به نظر می‌رسد رئیس جمهور آمریکا، جو بایدن خواستار تحقیقات درباره مرگ این دانشمند شده است.

ژو پیش از اینکه با PLA کار کند، ارتباط نزدیکی با کشور آمریکا داشته و مشغول انجام تحقیق فوق دکتری خود در دانشکده پزشکی دانشگاه «پیتسبورگ» بوده و با مرکز خون نیویورک هم همکاری می‌کرده است.

واکسن کرونا

علاوه بر این، ژو همکاری نزدیکی با آزمایشگاه ووهان هم داشته، آزمایشگاه‌هایی که در چندین ماه پیش در مرکز توجه بوده. در حالی که این آزمایشگاه خودش را یک موسسه غیرنظامی معرفی می‌کند، روزنامه استرالیایی مدعی شده که برای پروژه‌های محرمانه با ارتش چین همکاری دارد.

این گزارش در زمانی منتشر شده که مشاور پزشکی ارشد دولت بایدن، «آنتونی فاوچی» هم خواستار انتشار اطلاعات درباره بیماری ۳ پژوهشگر آزمایشگاه ووهان و همچنین ۶ معدنچی شده که در سال ۲۰۱۲ پس از بازدید از یک غار خفاش بیمار شده بودند. البته پیش از این وال استریت ژورنال در گزارشی به ابتلا پژوهشگران ووهان به بیماری شبیه به کووید-۱۹ در سال ۲۰۱۹ اشاره کرده بود.

به نظر می‌رسد ایالات متحده آمریکا با نزدیک شدن به دستیابی به ایمنی جمعی و واکسیناسیون گسترده، می‌خواهد منشا کرونا را پیدا کند تا ببیند با یک واقعه طبیعی روبه‌رو هستیم یا اینطور که برخی ادعا می‌کنند، کووید-۱۹ واقعا از آزمایشگاه به جهان سرایت کرده و میلیون‌ها نفر را به کام مرگ کشانده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی