ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

صرافی بیتمکس در پاییز یک سکه فیزیکی بیت کوین را روانه ماه می‌کند

صرافی رمزارزی «بیتمکس» می‌خواهد در اقدامی بی‌سابقه یک بیت‌کوین فیزیکی و منحصر به فرد را به ماه بفرستد. این کوین دربرگیرنده یک بیت‌کوین خواهد بود که آدرس آن به‌صورت عمومی منتشر خواهد شد. شرکت بیتمکس ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۱۵

صرافی رمزارزی «بیتمکس» می‌خواهد در اقدامی بی‌سابقه یک بیت‌کوین فیزیکی و منحصر به فرد را به ماه بفرستد. این کوین دربرگیرنده یک بیت‌کوین خواهد بود که آدرس آن به‌صورت عمومی منتشر خواهد شد.

شرکت بیتمکس اخیرا اعلام کرده که قصد دارد بیت‌کوین را واقعا به ماه بفرستد. اصطلاح فرستادن به ماه در میان طرفداران دنیای رمزارزها شناخته‌ شده است، اما این صرافی در سه‌ ماهه چهارم امسال یک سکه فیزیکی بیت‌کوین را واقعا به ماه خواهد فرستاد.

صرافی بیتمکس در این راه با شرکت فضایی «استروباتیک» واقع در پنسیلوانیای آمریکا همکاری خواهد کرد که برندی پیشگام در زمینه ابزارآلات رباتیک فضایی است. بیتمکس در بیانیه خود می‌گوید استروباتیک کمپانی منتخب ناسا برای پیشبرد علم، اکتشاف و فناوری در ماه است و فرودگر «پرگرین» آن‌ها با توانایی‌های بسیاری شناخته می‌شود:

«بیتمکس یک بیت‌کوین یکتای فیزیکی را مشابه کوین‌های Casascius در سال ۲۰۱۳، ضرب خواهد کرد و آن را با کمک شرکت استروباتیک به ماه می‌فرستد. این کوین در آدرسی که بعدا به‌صورت عمومی منتشر می‌شود، یک بیت‌کوین ارزش خواهد داشت.»

«پرگرین-۱»، اولین فرودگر تجاری استروباتیک است که قرار است در نوامبر ۲۰۲۱ پرتاب شود. بیتمکس می‌گوید این فضاپیما جایگاهی رسمی برای سکه فیزیکی بیت‌کوین خواهد داشت و هنگام رسیدن به مقصد از آن عکاسی می‌کند تا از تکمیل ماموریت مطمئن شویم.

روی این سکه نام بیتمکس، نام ماموریت، تاریخ ضرب سکه و قیمت بیت‌کوین در زمان ضرب شدن ذکر خواهد شد. «الکس هوپتنر»، مدیرعامل بیتمکس می‌گوید: «به خاطر تمام صحبت‌هایی که درباره رفتن بیت‌کوین به ماه وجود دارد، واقعا می‌خواهیم این کار را انجام دهیم.»

او با ارجاع دادن به حرف‌های ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس درباره ارسال دوج‌کوین به ماه گفت: «ما به هیچ عنوان مقابل Dog Money قرار نگرفته‌ایم، اما احساس می‌کنیم منطقی‌تر است که اول بیت‌کوین به آن‌جا برسد.»

نظر شما درباره ارسال بیت‌کوین به قمر زمین چیست؟ آیا موافق انجام چنین پروژه‌هایی هستید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • فرشید یاری
    فرشید یاری | ۱۸ خرداد ۱۴۰۰

    بابا بفرستن واسه ماتا زندگی مون یه تکون بخوره

مطالب پیشنهادی