ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

اپل برای تامین باتری خودروی برقی خود با شرکت‌های چینی CATL و BYD مذاکره می‌کند

به گزارش رویترز، اپل در مراحل اولیه مذاکرات با شرکت‌های چینی CATL و BYD برای تامین باتری‌های موردنیازش برای خودروی برقی خود قرار دارد. به گفته منابع آگاه، مباحث این مذاکرات تغییر کرده‌اند و هنوز ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

به گزارش رویترز، اپل در مراحل اولیه مذاکرات با شرکت‌های چینی CATL و BYD برای تامین باتری‌های موردنیازش برای خودروی برقی خود قرار دارد.

به گفته منابع آگاه، مباحث این مذاکرات تغییر کرده‌اند و هنوز نمی‌دانیم مذاکرات این کمپانی‌ها به نتیجه خواهد رسید یا خیر. کوپرتینویی‌ها ساخت تاسیسات تولید باتری در خاک ایالات متحده آمریکا را یکی از شرایط هرگونه معامله با این کمپانی‌ها اعلام کرده‌اند.

CATL مطرح‌ترین تامین‌کنندگان باتری برای شرکت‌های خودروسازی مانند تسلا است، اما به علت تنش‌ها میان دولت واشنگتن و پکن تمایلی به ساخت کارخانه در خاک آمریکا ندارد و البته درباره هزینه‌های چنین اقدامی هم نگران است. با وجود چنین موضوعی، هنوز اتمام مذاکرات اپل و CATL مشخص نشده است.

اپل تا به امروز اطلاعات رسمی درباره خودروی برقی‌اش و پروژه مربوط به آن منتشر نکرده و CATL به عنوان بزرگترین تولیدکننده باتری خودروهای برقی هم درباره گزارش اخیر اظهارنظری نکرده. BYD که چهارمین تولیدکننده باتری خودرو در جهان است هم از اظهارنظر خودداری کرده. با این وجود، ارزش سهام BYD افزایش پیدا کرده است.

خودروی برقی اپل

طبق ادعای منابع، اپل می‌خواهد از باتری لیتیم آهن فسفات در خودروی آینده‌اش استفاده کند چرا که به علت استفاده از آهن بجای نیکل و کبالت، هزینه ساخت پایین‌تری دارد.

گزارش‌ها از مدت‌ها قبل به توسعه فناوری‌های خودروان از سوی اپل اشاره می‌کنند و البته می‌دانیم کوپرتینویی‌ها به دنبال حضور در بازار خودروهای الکتریکی هستند و با چندین شرکت هم مذاکره کرده‌اند که تمامی آن‌ها شکست خورده‌اند. با این حال شاید در سال ۲۰۲۴ چنین خودرویی معرفی شود.

گفته شده بود که اپل از یک فناوری انقلابی در باتری خودروی برقی‌اش استفاده می‌کند، اما مشخص نشده CATL و BYD تا چه اندازه در این تکنولوژی نقش خواهند داشت، البته شاید کوپرتینویی‌ها بکل چنین پروژه‌ای را کنار گذاشته باشند.

با توجه به عملکرد دولت‌ها در کشورهای مختلف به خصوص دولت جو بایدن در ایالات متحده آمریکا، محبوبیت خودروهای الکتریکی در آینده افزایش پیدا می‌کند و فروش سازندگان باتری هم بیشتر می‌شود. بنابراین اپل برای اینکه بتواند سهمی در این بازار داشته باشد، باید هرچه زودتر دست بکار شود و شرکایش را انتخاب کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی