ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قانونمندی فعالیت رمزارزها
تکنولوژی

روحانی: برای قانونمندی فعالیت رمزارزها چاره‌ای اندیشیده شود

رییس جمهور ضمن اشاره به ضرورت قانونمندی فعالیت رمزارز‌ها در کشور یک بار دیگر بر منع تولید رمزارز تا پایان شهریور ماه تأکید کرده است. «حسن روحانی» در دویست و سی و یکمین جلسه ستاد ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۲۵

رییس جمهور ضمن اشاره به ضرورت قانونمندی فعالیت رمزارز‌ها در کشور یک بار دیگر بر منع تولید رمزارز تا پایان شهریور ماه تأکید کرده است.

«حسن روحانی» در دویست و سی و یکمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به همراهی هیئت دولت، وضعیت عرضه و تقاضای رمزارزها در اقتصاد ایران را مورد بحث و بررسی قرار داد و همچنین بانک مرکزی نیز گزارشی از وضعیت تولید و تبادل رمزارزها در اقتصاد ایران را ارائه کرد.

رییس جمهور با تأکید بر ضرورت حفظ و حمایت از منافع ملی در حوزه رمزارزها گفت: «امروزه برنامه هوشمندسازی اقتصاد یک الزام محیطی است و بایستی نسبت به الزامات حقوقی و فنی این موضوع با دقت و حساسیت عمل کرد و برای تدوین راهبرد پویا در این حوزه و نقش آن در اقتصاد کلان کشور اقدامات لازم انجام شود.»

روحانی با تأکید بر اینکه آگاهی مردم در این حوزه ضروری است و با توجه به مخاطرات قابل توجه در حوزه مبادلات رمزارزها از ورود غیر کارشناسانه در این حوزه باید اجتناب شود، تصریح کرد: «باید برای قانونمند شدن فعالیت رمزارزها و صیانت از سرمایه مردم در این حوزه هرچه زودتر چاره اندیشید و قوانین و دستورالعملهای لازم را وضع و ابلاغ نمود.»

رییس جمهور با اشاره به پدیده جدید رمزارزها و اقتضائات و الزامات آن ادامه داد: «دستگاه‌های مسئول در حوزه بازار سرمایه با همکاری رسانه‌ها و فضای مجازی در زمینه اطلاع‌رسانی، آموزش و آگاهی بخشی مردم نسبت به این پدیده و دستورالعمل‌ها و قوانین آن فعالیت مؤثر داشته باشند.»

روحانی همچنین در پایان صحبت‌های خود مجددا به دستور قبلی خود تأکید کرد که تولید رمزارز تا پایان شهریور ماه اکیدا ممنوع است و وزارتخانه‌‌های اطلاعات، ارتباطات و فناوری اطلاعات و نیرو مسئول برخورد و قطع برق این مراکز هستند.

گفتنی است که برخوردهای جدی با فعالین در حوزه رمزارزها، از نامه ریاست مجلس به مدیر عامل بانک مرکزی برای بستن درگاه صرافی‌های داخلی و دادن اولتیماتوم 10 روزه آغاز شد. بانک مرکزی در پاسخ اعلام کرد که اقدام شتابزده‌‌ای انجام نمی‌دهد، همچنین کمیسیون اقتصادی مجلس نیز اظهار داشت که باید از اقدامات سلبی در این زمینه جلوگیری شود. 

با تمام این اوصاف، وضعیت بازار رمزارزها در کشورمان همچنان خاکستری است و با توجه به زمان اندکی که تا روی کار آمدن دولت بعدی باقی مانده، به نظر بعید می‌رسد که در دولت فعلی اقدام خاصی در این رابطه انجام شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۹ خرداد ۱۴۰۰

    کی باید بچیه؟؟ عمه...
    تو باید ببینی دیگه

مطالب پیشنهادی