ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل افکت‌های صوتی و ویدیویی iOS 15 را در اختیار اپ‌های مختلف قرار می‌دهد

اپل به‌عنوان بخشی از قابلیت‌های iOS 15 دیشب از افکت‌های صوتی و ویدیویی جدیدی رونمایی کرد که به‌ویژه در هنگام ویدیو کنفرانس به افزایش کیفیت میکروفن و دوربین آیفون کمک می‌کنند. حالا اعلام شده که ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۳:۴۵

اپل به‌عنوان بخشی از قابلیت‌های iOS 15 دیشب از افکت‌های صوتی و ویدیویی جدیدی رونمایی کرد که به‌ویژه در هنگام ویدیو کنفرانس به افزایش کیفیت میکروفن و دوربین آیفون کمک می‌کنند. حالا اعلام شده که این قابلیت‌ها قرار نیست به فیس‌تایم محدود باشند و سایر اپ‌ها مثل زوم و اسنپ‌چت هم می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

اپل در نطق اصلی WWDC 2021 این ویژگی‌ها را به شکلی معرفی کرد که انگار بخشی از امکانات فیس‌تایم هستند. ولی حالا معلوم شده که ویژگی‌های یاد شده به‌صورت سراسری در کل سیستم پیاده‌سازی می‌شوند و به‌صورت خودکار برای اپ‌های شخص ثالث هم در دسترس خواهند بود.

به عبارت دیگر، وقتی در یک اپلیکیشن شخص ثالث مشغول استفاده از دوربین هستید، از طریق گزینه‌هایی در کنترل سنتر می‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. برای مثال، وقتی از اسنپ‌چت استفاده می‌کنید، کافیست کنترل سنتر را باز کنید تا دو پنل مربوطه را در بالای صفحه ببینید. یکی از این پنل‌ها مختص Video Effects یا جلوه‌های ویدیویی و دیگری مربوط به Mic Mode یا حالت میکروفن است.

افکت‌های iOS 15

از پنل جلوه‌های ویدیویی می‌توانید به Portrait Mode یا حالت پرتره دسترسی داشته باشید. این حالت چهره و بدن شما را شفاف و پس‌زمینه را محو می‌کند. این ویژگی در واقع شبیه همان حالت پرتره در دوربین آیفون است که برای عکاسی استفاده می‌شود.

در پنل Mic Mode گزینه‌هایی شامل حالت استاندارد، Voice Isolation و Wide Spectrum وجود دارد. Voice Isolation سعی می‌کند نویزهای محیطی را حذف و روی صدای کاربر تمرکز کند. در طرف مقابل، Wide Spectrum صدای بیشتری از محیط پیرامون شما دریافت می‌کند تا مثلا اگر در طبیعت هستید، بتوانید تجربه خود را به شکل بهتری منتقل کنید.

این قابلیت‌ها همه بخشی از سیستم عامل iOS 15 هستند که در حال حاضر اولین بتای توسعه‌دهندگان آن منتشر شده است. بتای عمومی این نسخه ماه آینده از راه می‌رسد و در پاییز می‌توانیم منتظر نسخه نهایی باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی