ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل از اجرای قوانین سخت‌گیرانه‌تر در اپ استور خبر داد

اپل با معرفی iOS 15 حالا خط مشی اپ استور را به‌روز کرده و می‌خواهد قوانین سخت‌تری را در قبال محتواهای غیراخلاقی، روش‌های بازاریابی گمراه‌کننده و استفاده از سیستم پرداخت درون برنامه‌ای خود اجرا کند. ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۹:۴۵

اپل با معرفی iOS 15 حالا خط مشی اپ استور را به‌روز کرده و می‌خواهد قوانین سخت‌تری را در قبال محتواهای غیراخلاقی، روش‌های بازاریابی گمراه‌کننده و استفاده از سیستم پرداخت درون برنامه‌ای خود اجرا کند.

توسعه‌دهندگان برای فعالیت در اپ استور و دریافت تاییدیه برای انتشار اپ‌های خود باید این قوانین را رعایت کنند. اپل هر سال خط مشی فروشگاه اپلیکیشن‌هایش را به‌روز می‌کند تا به صراحت به توسعه‌دهندگان بگوید که برای حفظ حریم خصوصی و امنیت کاربران قادر به انجام چه کارهایی هستند و نمی‌توانند چه کارهایی انجام دهند.

اپل امسال می‌گوید اپلیکیشن‌هایی که دارای محتوای غیراخلاقی باشند از سوی این شرکت رد می‌شوند. اپلیکیشن‌هایی که امکان گزارش وقایع مجرمانه را فراهم می‌کنند، تنها در صورتی تایید می‌شوند که پلیس یا سازمان‌های وابسته در هر کشور پشت آن اپلیکیشن‌ها باشند.

این شرکت در خصوص پرداخت‌های درون برنامه‌ای تاکید دارد که گیفت کارت‌های دیجیتال به‌طور انحصاری باید از طریق سیستم پرداخت‌های درون برنامه‌ای اپل فروخته شوند. کاربران تنها قادرند گیفت کارت‌های فیزیکی را از سایر فروشگاه‌ها تهیه کنند و کارمزد ۳۰ درصدی اپل را نپردازند.

اپل همچنین از این به بعد به اپراتورهای موبایل اجازه می‌دهد اشتراک سرویس‌های موسیقی یا ویدیویی را در بسته‌های از پیش تعیین‌شده خود قرار دهند تا توسعه‌دهندگان به راحتی بتوانند در اپ‌ها متوجه این موضوع شوند. این شرکت تاکید کرده که دیگر آپدیت‌های مربوط به اصلاح باگ‌ها را به خاطر نقض خط مشی اپ استور با تاخیر منتشر نمی‌کند.

افزون بر این، توسعه‌دهندگان حالا می‌توانند بگویند که به نظرشان چرا رد شدن اپ‌ها اشتباه بوده است: «دو به‌روزرسانی در فرم تماس App Review ایجاد شده است. اگر به رد یک اپلیکیشن اعتراض دارید، حالا می‌توانید مشخص کنید که به نظرتان دلیل این اتفاق برخورد ناعادلانه بوده یا نه. همچنین اکنون می‌توانید در صورت تشخیص اپ‌هایی که مشکل اعتماد و ایمنی دارند یا ناقض خط مشی App Store Review هستند، آن‌ها را گزارش کنید.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی