ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مک او اس مانتری اپل برای این محصولات مک منتشر می‌شود

دیشب در جریان رویداد WWDC 2021، جدیدترین نسخه سیستم عامل macOS معرفی شد. اپل سیستم عامل مک او اس مانتری یا مک او اس ۱۲ را برای شمار بالایی از محصولات مک منتشر خواهد کرد. ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

دیشب در جریان رویداد WWDC 2021، جدیدترین نسخه سیستم عامل macOS معرفی شد. اپل سیستم عامل مک او اس مانتری یا مک او اس ۱۲ را برای شمار بالایی از محصولات مک منتشر خواهد کرد.

اولین نسخه بتای توسعه‌دهندگان این سیستم عامل هم اکنون در اختیار افراد قرار دارد و در ماه آینده میلادی، ژوئیه بتای عمومی آن منتشر خواهد شد. کوپرتینویی‌ها تا پاییز پیش رو نسخه نهایی مک او اس مانتری را در اختیار کاربران محصولاتشان قرار نمی‌دهند.

مک‌های دریافت‌کننده مک او اس مانتری

محصولات زیر مک او اس 12 را دریافت می‌کنند:

  • مک‌بوک پرو ۲۰۱۵ و مدل‌های جدیدتر
  • مک‌بوک ۲۰۱۵ و مدل‌های جدیدتر
  • مک پرو ۲۰۱۳ و مدل‌های جدیدتر
  • مک مینی ۲۰۱۴ و مدل‌های جدیدتر
  • آی‌مک ۲۰۱۵ و مدل‌های جدیدتر
  • آی‌مک پرو ۲۰۱۷ و مدل‌های جدیدتر

مک او اس مانتری

سیستم عامل macOS 12 به قابلیت‌های جدیدی مجهز شده که برای مثال می‌توان با بازطراحی مرورگر سافاری، اضافه شدن شورتکات‌ها، ویژگی SharePlay در فیس‌تایم، یونیورسال کنترل با امکان مدیریت آیپد و مک بطور یکجا، حالت Focus و Quick Notes اشاره کرد.

همانطور که می‌توان حدس زد، نسخه‌های بتا پایداری بالایی ندارند و همراه با باگ‌هایی در اختیار کاربران قرار می‌گیرند، بنابراین بهتر است نسخه بتا روی دستگاه اصلی کاربران نصب نشود.

کوپرتینویی‌ها در جریان کنفرانس WWDC 2021 از سیستم عامل‌های iOS 15 به همراه iPadOS 15 و همچنین watchOS 8 هم رونمایی کرده‌اند. این آپدیت‌ها برای شمار بالایی از آیفون‌ها و اپل واچ‌ها منتشر خواهند شد و کاربران زیادی به آن‌ها دسترسی پیدا می‌کنند. این سیستم عامل‌ها از قابلیت‌های متنوعی بهره می‌برند و در پاییز پیش رو در اختیار افراد قرار می‌گیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی