ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مک پرو اپل با پشتیبانی از پردازنده Ice Lake اینتل در Xcode مشاهده شد

اپل در حال تغییر تراشه کامپیوترهای خود از اینتل به اپل سیلیکون است، اما در همین شرایط مدرکی در جدیدترین نسخه Xcode مشاهده شده که از تولید نسخه ارتقایافته مک پرو با پردازنده اینتل خبر ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

اپل در حال تغییر تراشه کامپیوترهای خود از اینتل به اپل سیلیکون است، اما در همین شرایط مدرکی در جدیدترین نسخه Xcode مشاهده شده که از تولید نسخه ارتقایافته مک پرو با پردازنده اینتل خبر می‌دهد.

طبق گفته «برندن شنکس»، توسعه‌دهنده شرکت CodeWeavers، اولین بتای Xcode 13 دارای ارجاعی به پشتیبانی از پردازنده اینتل زئون نسل Ice Lake است. این ارجاع در مسیر usr/include/mach/machine.h مشاهده شده و می‌تواند مربوط به نسخه جدیدی از مک پرو باشد.

این کد به‌طور واضح به جدیدترین پردازنده مقیاس‌پذیر اینتل زئون یعنی آیس لیک SP اشاره دارد. اپل هم‌اکنون در کامپیوترهای دسکتاپ مک پرو که در ماه ژوئن ۲۰۱۸ معرفی شدند، از پردازنده زئون پشتیبانی می‌کند. در نتیجه، انتظار داریم که خود مک پرو به عنوان اصلی‌ترین کاندیدا برای نسل بعدی پردازنده‌های اینتل انتخاب شود.

پیش‌تر در شایعات به یک مک پرو با تراشه غیر اپل سیلیکون اشاره شده بود. بلومبرگ در ماه ژانویه مدعی شد که اپل در حال کار روی دو مک پرو است. یکی از این دستگاه‌ها احتمالا کوچک‌تر است و با تراشه اپل سیلیکون و طراحی متفاوت به بازار می‌آید. دستگاه دوم اما شبیه نسل فعلی مک پرو خواهد بود و همچنان از پردازنده اینتل استفاده می‌کند.

افزون بر این، در ماه مه اشاره‌هایی به یک پردازنده ۱۰ هسته‌ای اینتل Core i9 در بتای macOS Big Sur دیده شده بود. اپل قبلا گفته بود که مهاجرت کامل به تراشه‌های اپل سیلیکون حدود دو سال طول می‌کشد. حالا با توجه به این که مک‌های M1 اولین کامپیوترهای اپل سیلیکون بودند و در ماه نوامبر پارسال معرفی شدند، کوپرتینویی‌ها هنوز زمان زیادی دارند تا به‌طور کامل پردازنده‌های اینتل را کنار بگذارند.

این شرکت اخیرا در کنفرانس توسعه‌دهندگان ۲۰۲۱ خود از سیستم عامل مک او اس مانتری رونمایی کرد. این سیستم عامل دارای قابلیت‌های جدیدی از جمله «یونیورسال کنترل» است که یکپارچگی را بین محصولات مختلف اپلی بیشتر از قبل فراهم می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی