ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

واتس‌اپ حالا روی فیچرفون‌های KaiOS از تماس‌های صوتی پشتیبانی می‌کند

گوشی‌های مجهز به سیستم عامل KaiOS بالاخره می‌توانند از قابلیت تماس‌های صوتی واتس‌اپ استفاده کنند. البته این ویژگی فقط روی گوشی‌هایی کار می‌کنند که حداقل ۵۱۲ مگابایت حافظه رم دارند. واتس‌اپ به‌عنوان محبوب‌ترین پیام‌رسان دنیا ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

گوشی‌های مجهز به سیستم عامل KaiOS بالاخره می‌توانند از قابلیت تماس‌های صوتی واتس‌اپ استفاده کنند. البته این ویژگی فقط روی گوشی‌هایی کار می‌کنند که حداقل ۵۱۲ مگابایت حافظه رم دارند.

واتس‌اپ به‌عنوان محبوب‌ترین پیام‌رسان دنیا در پلتفرم‌ها و سیستم عامل‌های مختلف از جمله KaiOS موجود است. KaiOS سیستم عامل برخی از فیچرفون‌هاست که معمولا بین کاربران عادی و غیرحرفه‌ای محبوبیت زیادی دارد. حالا تیم واتس‌اپ و KaiOS اعلام کرده‌اند که کاربران می‌توانند به قابلیت تماس صوتی این پلتفرم دسترسی پیدا کنند.

ویژگی تماس صوتی در سیستم عامل KaiOS در نسخه ۲.۲۱۱۰.۴۱ واتس‌اپ عرضه شده و اکنون به‌صورت عمومی در دسترس کاربران قرار دارد. «مت ایدما»، مدیر عملیات واتس‌اپ در بیانیه مشترک این دو شرکت گفته: «ما می‌خواهیم از جوامع نقاط مختلف دنیا پشتیبانی کنیم که از سیستم عامل‌های سبک‌تر استفاده می‌کنند.»

البته نکته حائز اهمیت این است که برای استفاده از تماس صوتی واتس‌اپ در KaiOS به جز نصب نسخه جدید این پیام‌رسان، باید حداقل ۵۱۲ مگابایت حافظه رم داشته باشید. بنابراین دستگاه‌هایی مثل گوشی‌های برند JioPhone هند به‌راحتی می‌توانند از این ویژگی بهره‌مند شوند. با این حال، برخی از گوشی‌های KaiOS که پیکربندی ضعیف‌تری دارند، نمی‌توانند به این ویژگی دسترسی پیدا کنند.

بر این اساس، فیچرفون‌ها که در کشورهای در حال توسعه هنوز محبوبیت نسبتا خوبی دارند، می‌توانند از طریق پیام‌رسان واتس‌اپ قابلیت‌های مکالمه صوتی آنلاین را داشته باشند.

واتس‌اپ چند وقتی است که بسیار فعال شده و در حال کار روی قابلیت‌های متنوعی از جمله استفاده همزمان از یک اکانت در چند دستگاه است. این موضوع از سوی مدیرعامل واتس‌اپ تایید شده و انتظار داریم که بالاخره تا چند وقت دیگر به آن دسترسی داشته باشیم.

این شرکت چندی پیش سرانجام از موضع خود در خصوص اجرای قوانین جدید حریم خصوصی عقب‌نشینی کرد و به اطلاع کاربران رساند که حتی در صورت عدم پذیرش قوانین، عملکردهای پیام‌رسان برایشان محدود نمی‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی