ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

چگونه از روشن شدن صفحه توسط نوتیفیکیشن‌ها در اندروید جلوگیری کنیم؟

نوتیفیکیشن‌ها در اندروید مسیر مهمی برای ارتباط میان کاربر و اپ‌ها به شمارمی‌روند؛ اما گاهی ممکن است برخی از توسعه‌دهندگان استفاده از چنین مسیری را مورد سوء استفاده قرار دهند. برای مثال اسپم نوتیفکیشن‌ها ممکن ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

نوتیفیکیشن‌ها در اندروید مسیر مهمی برای ارتباط میان کاربر و اپ‌ها به شمارمی‌روند؛ اما گاهی ممکن است برخی از توسعه‌دهندگان استفاده از چنین مسیری را مورد سوء استفاده قرار دهند. برای مثال اسپم نوتیفکیشن‌ها ممکن است در موارد بسیاری آزاردهنده باشد و خاموش کردن آن نیز باعث غافل ماندن کاربر از موارد مهم شود.

در حالت عادی نوتیفیکیشن‌ها توسط صدا یا لرزش اعلام حضور می‌کنند. اما برخی اپ‌های خاص برای جلب توجه بیشتر، اقدام به روشن کرده صفحه‌نمایش هنگام اعلام می‌کنند. چنین حالتی نه تنها آزاردهنده است، بلکه می‌تواند به کاهش شارژدهی باتری ختم شود. متاسفانه تنظیمات داخل سیستمی برای غیرفعال کردن چنین حالتی در اندروید وجود ندارد. اگرچه در برخی دستگاه‌ها می‌توان روشن شدن صفحه‌نمایش را برای تمامی اپ‌ها فعال کرد، اما روند معکوس آن امکان‌پذیر نیست.

راه حل اول برای رفع مشکل، رفتن به تنظیمات خود برنامه و جستجو برای گزینه‌ای مرتبط با روشن شدن نمایشگر هنگام اعلام نوتیفیکیشن‌ها در اندروید است. برای مثال اسنپ‌چت یکی از اپ‌هایی است که صفحه‌نمایش را روشن می‌کند. برای غیرفعال کردن چنین قابلیتی تنها کافی است تا به پروفایل خود بروید و با انتخاب گزینه تنظیمات (آیکن چرخ‌دنده) به قسمت Notifications بروید و سپس گزینه Wake Screen را غیرفعال کنید.

اگر در داخل اپلیکیشن ویژگی گفته شده وجود نداشته باشد، می‌توانید اقدام به بی‌صدا کردن نوتیفیکیشن‌ها در اندروید برای اپ خاصی کنید. در چنین حالتی، اپلیکیشن دیگر نمی‌تواند هنگام خاموش بودن صفحه، اقدام به روشن کردن آن یا پخش صدا یا لرزش کند؛ اما جزئیات آن همچنان در پنل نوتیفیکیشن‌ها نمایش داده می‌شود. برای شروع نوار بالایی دستگاه خود را یک یا دوبار پایین بکشید تا به صورت کامل باز شود. سپس آیکن چرخ‌دنده را لمس کنید تا وارد قسمت تنظیمات شوید. 

سپس گزینه Apps & Notifications را انتخاب کنید.

اکنون See All Apps را لمس کنید تا لیست کاملی از اپ‌های نصب شده در موبایل یا تبلت نمایش داده شود.

اپلیکیشن مورد نظر خود را در لیست پیدا کنید.

حالا گزینه Notification را انتخاب کنید.

اگر نمی‌خواهید تنظیمات خاصی را انتخاب کنید، می‌توانید با انتخاب گزینه زیر، تمامی نوتیفکیشن‌های یک برنامه را بی‌صدا کنید.

اما اگر می‌خواهید تنها قسمت خاصی را بی‌صدا کنید می‌توانید از بخش Notifications Channels موارد دلخواه را انتخاب کنید. 

اکنون گزینه Silent را لمس کنید.

پس از بی‌صدا کردن نوتیفیکیشن، گزینه Minimize نیز نمایش داده می‌شود که با روشن کردن آن، نوتیفیکیشن تنها به صورت نوار باریکی بدون جزئیات در پنل نمایش داده می‌شود. 

امیدواریم گوگل در آپدیت‌های بعدی سیستم عامل خود، گزینه اختصاصی برای جلوگیری از روشن شدن صفحه نمایش توسط نوتیفیکیشن‌ها در اندروید را اضافه کند. 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Donya Saeedi
    Donya Saeedi | ۲۳ آذر ۱۴۰۰

    برای آیفون چجوریه؟

مطالب پیشنهادی