ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

السالوادور برای اولین بار در جهان بیت کوین را به عنوان یک پول قانونی پذیرفت

السالوادور به اولین کشوری تبدیل شد که بیت‌کوین را به‌عنوان یکی از پول‌های قانونی خود مورد پذیرش قرار می‌دهد. ۶۲ نفر از نمایندگان کنگره این کشور با قانونی شدن پذیرش بیت‌کوین موافقت کردند. «نجیب ابوکیله»، ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

السالوادور به اولین کشوری تبدیل شد که بیت‌کوین را به‌عنوان یکی از پول‌های قانونی خود مورد پذیرش قرار می‌دهد. ۶۲ نفر از نمایندگان کنگره این کشور با قانونی شدن پذیرش بیت‌کوین موافقت کردند.

«نجیب ابوکیله»، رئیس جمهور السالوادور چند روز پیش این لایحه را به کنگره فرستاد. حالا امروز اعلام شده که از میان ۸۴ نماینده کنگره، ۶۲ نفر به تصویب این پیشنهاد رای داده‌اند. هدف این لایحه رسمی کردن بیت‌کوین به‌عنوان یک پول قانونی با توانمندی‌های متعدد به‌خصوص در بحث تراکنش‌هاست.

حالا قیمت کالاها و خدمات را می‌توان با بیت‌کوین به نمایش گذاشت و امکان پرداخت مالیات از طریق این رمزارز فراهم می‌شود. افزون بر این، بیت‌کوین حالا دیگر در السالوادور مشمول مالیات بر عواید سرمایه نخواهد بود. قیمت این رمزارز به دنبال اعلام این خبر با رشد ۵ درصدی اکنون به حوالی ۳۴۲۰۰ دلار رسیده است.

مطابق لایحه مصوب، نرخ تبدیل بیت‌کوین با دلار آمریکا به‌صورت آزاد توسط بازار تعیین خواهد شد. ارز رسمی السالوادور تاکنون دلار آمریکا بوده و همچنان در کنار بیت‌کوین به کار خود ادامه می‌دهد. در این لایحه گفته شده که دولت آموزش‌ها و مکانیزم‌های لازم را فراهم خواهد کرد تا مردم به‌راحتی بتوانند با بیت‌کوین تراکنش داشته باشند.

بر اساس اعلام «قانون بیت‌کوین»، حدود ۷۰ درصد شهروندان السالوادور به خدمات رایج مالی دسترسی ندارند. این کشور امیدوار است که با رمزارزها بتواند پوشش خدمات مالی را برای مردم خود گسترش دهد. با این حال، لایحه حاضر هنوز رسما به قانون تبدیل نشده و تا ۹۰ روز دیگر پس از طی مراحل حقوقی به عنوان پول قانونی به کار گرفته خواهد شد.

ابوکیله در توییتی در این باره گفت: «تصویب این لایحه موجب افزایش پوشش خدمات مالی، سرمایه‌گذاری، گردشگری و توسعه اقتصادی برای کشورمان خواهد شد. دولت در زمان هر تراکنش تعویض‌پذیری بر اساس ارزش دقیق دلاری را تضمین خواهد کرد.»

قیمت بیت‌کوین در ماه آوریل تا ۶۴ هزار دلار بالا رفت اما در هفته‌های اخیر با ریزشی قابل توجه تا نزدیکی ۳۰ هزار دلار پایین آمده. مشخص نیست که برنامه السالوادور برای جلوگیری اثرات منفی نوسان قیمت در بازار رمزارزها چه خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی