ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایرباد بی‌سیم سونی WF-1000XM4 با تراشه V1 و پشتیبانی از LDAC معرفی شد

سونی بالاخره از جدیدترین ایرباد بی‌سیم خود به نام WF-1000XM4 رونمایی کرد که در مقایسه با نسل گذشته‌اش بهبودهای زیادی را تجربه کرده. بخشی از این بهبودها به علت استفاده از تراشه سونی V1 است، ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

سونی بالاخره از جدیدترین ایرباد بی‌سیم خود به نام WF-1000XM4 رونمایی کرد که در مقایسه با نسل گذشته‌اش بهبودهای زیادی را تجربه کرده. بخشی از این بهبودها به علت استفاده از تراشه سونی V1 است، اما کیفیت ساخت آن هم بهبود پیدا کرده که باعث کیفیت بالاتر صدا و همچنین حذف نویز بهتر می‌شود.

به گفته سونی، WF-1000XM4 اولین ایرباد بی‌سیم جهان است که از طریق کدک LDAC از صدای Hi-Res پشتیبانی می‌کند. LDAC در مقایسه با بلوتوث عادی تا ۳ برابر حجم اطلاعات بیشتری را حمل می‌کند. قابلیت DSEE Extreme از هوش مصنوعی برای بازسازی صدای فشرده استفاده می‌کند تا کیفیت آن‌ها را به Hi-Res نزدیک کند. این ایرباد از فناوری Reality Audio 360 هم پشتیبانی می‌کند.

استفاده از پردازنده قدرتمند V1 باعث بهبود قابلیت حذف نویز فعال می‌شود که در مقایسه با نسل قبلی، ۴۰ درصد عملکرد بهتری دارد. این ایرباد همچنین وزش باد را تشخیص می‌دهد و بطور خودکار قابلیت کاهش نویز باد را فعال می‌کند.

ایرباد سونی WF-1000XM4

سونی واحدهای درایور را بازطراحی کرده، ابعاد آهنرباها را ۲۰ درصد افزایش داده و آن را روی دیافراگم بهتری قرار داده که انعطاف‌پذیرتر است و بیس بهتری ایجاد می‌کند.

ایرباد بی‌سیم سونی WF-1000XM4 علاوه بر حذف نویز فعال، به لطف سری هدفون ایزوله‌سازی نویز پسیو بهتری هم در مقایسه با گذشته دارد. این ایرباد همچنین می‌تواند نحوه قرارگیری داخل گوش را تشخیص دهد و کاربر را برای دستیابی به بهترین کیفیت راهنمایی کند.

ایرباد سونی WF-1000XM4

این ایرباد از قابلیت اتصال سریع به اندروید و ویندوز ۱۰ پشتیبانی می‌کند و همچنین می‌تواند صحبت کردن را تشخیص دهد تا موسیقی را قطع کند. این قابلیت که سونی آن را «Speak-to-Chat» می‌نامد، امکان صحبت با دیگران را فراهم می‌کند.

هرکدام از ایربادها به یک جفت میکروفن و همچنین یک سنسور القای استخوانی مجهز شده‌اند که این سنسور، در محیط‌های شلوغ صدا را واضح به کاربر می‌رساند. سونی WF-1000XM4 از الکسا و دستیار گوگل پشتیبانی می‌کند.

چیپ V1 سونی ارتباط بلوتوث و حذف نویز را ادغام می‌کند. در نسل قبلی یعنی XM3، چنین کاری برعهده دو تراشه مختلف بود. این چیپ جدید از آنتن‌های بازطراحی شده بهره می‌برد تا ارتباط پایداری را فراهم کند و تاخیر را به حداقل برساند.

ایرباد سونی WF-1000XM4

XM4 در مقایسه با گذشته کوچکتر و سبک‌تر است، بنابراین بهتر در گوش جای می‌گیرد. علاوه بر این، شارژدهی باتری هم افزایش داشته و حالا می‌تواند با قابلیت حذف نویز تا ۸ ساعت شارژدهی داشته باشد و بدون این قابلیت، تا ۱۲ ساعت کاربر را همراهی کند. در مدل XM3 این اعداد به ترتیب برابر ۶ و ۸ ساعت بودند.

قاب همراه این ایرباد می‌تواند آن را ۲ شارژ کند، بنابراین می‌توان تا ۲۴ ساعت با آن آهنگ گوش داد. کاربران تنها با ۵ دقیقه شارژ، می‌توانند تا ۶۰ دقیقه از این ایرباد استفاده کنند.

ایرباد بی‌سیم سونی WF-1000XM4 با قیمت ۲۸۰ دلار به فروش می‌رسد، البته اگر چنین قیمتی برای کاربری بالا باشد، می‌تواند نصب قبلی را با قیمت ۲۳۰ دلار بخرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی