ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

FBI با توزیع پیام‌رسان امن تقلبی، صدها گروه تبهکار را شناسایی کرد

سازمان FBI سال‌ها به‌صورت مخفیانه پلتفرم ارتباطی رمزنگاری‌شده‌ای را در اختیار تبهکاران بین‌المللی قرار داده و حدود ۲۰ میلیون پیام آن‌ها را شنود کرده است. این پروژه که تحت عنوان «عملیات سپر تروا» شناخته می‌شود، ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

سازمان FBI سال‌ها به‌صورت مخفیانه پلتفرم ارتباطی رمزنگاری‌شده‌ای را در اختیار تبهکاران بین‌المللی قرار داده و حدود ۲۰ میلیون پیام آن‌ها را شنود کرده است. این پروژه که تحت عنوان «عملیات سپر تروا» شناخته می‌شود، موجب دستگیری صدها مجرم در بیش از ۱۸ کشور دنیا شده است.

به گزارش پلیس فدرال استرالیا، این عملیات به دستگیری تبهکاران مختلف از اعضای مافیای ایتالیا گرفته تا باندهای خلافکار موتوری منجر شده است. خود استرالیا با همین روش تاکنون ۲۲۴ مجرم را دستگیر، ۳.۷ تن مواد مخدر را کشف و ۴۴.۹ میلیون دلار پول نقد و دارایی را ضبط کرده است.

اف‌بی‌آی در سال ۲۰۱۸ به‌دنبال تعطیلی سرویس ارتباطی Phantom Secure اپلیکیشن جدیدی به نام Anom را ساخته و آن را در شبکه‌های تبهکاری توزیع می‌کند. منتها این سازمان کلید سیستم رمزنگاری این پیام‌رسان را برای خود محفوظ نگه می‌دارد.

اپلیکیشن Anom ابتدا در استرالیا شروع به کار می‌کند، اما با از کار افتادن دو سرویس پیام‌رسان Encrochat و Sky Global رفته‌رفته افراد بیشتری به استفاده از این اپ روی می‌آورند. نهایتا محبوبیت Anom به جایی می‌رسد که به ادعای پلیس استرالیا شماری از بزرگ‌ترین تبهکاران از ایمنی این برنامه مطمئن می‌شوند و استفاده از آن را به بقیه پیشنهاد می‌کنند.

پلیس در مجموع بیش از ۲۰ میلیون پیام را از ۱۱۸۰۰ دستگاه در ۹۰ کشور مختلف رصد می‌کند. اف‌بی‌آی می‌گوید رونوشتی از پیام‌ها به یک سرور iBot منتقل و در آن‌جا از کد رمزنگاری جدا می‌شد. سپس این پیام‌ها به یک سرور iBot ثانویه رفته و در آن‌جا به‌صورت کامل رمزگشایی می‌گردید تا محتوایشان مشخص شود.

هنوز هم حدود ۹۰۰۰ دستگاه Anom در دنیا فعال است. اف‌بی‌آی تاکنون موفق به شناسایی بیش از ۳۰۰ سازمان تبهکار بین‌المللی شده. پلیس استرالیا می‌گوید در این پیام‌ها برنامه‌هایی برای قتل، قاچاق گسترده مواد مخدر و فروش اسلحه رصد شده است. پلیس نیوزلند هم اخیرا از طریق همین پروژه ۳۵ نفر را دستگیر و ۳.۷ میلیون دلار دارایی را ضبط کرده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Amin Bolouri
    Amin Bolouri | ۲۳ خرداد ۱۴۰۰

    یاد ایگپ و شاد و اینا افتادم😂

  • Ubinotech
    Ubinotech | ۲۰ خرداد ۱۴۰۰

    👏🏻👏🏻👏🏻

مطالب پیشنهادی