ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

نسل جدید تویوتا لندکروزر رسما معرفی شد؛ اولین SUV تاریخ تویوتا با موتور توربو بنزینی

محصول تاریخی تویوتا لندکروزر رسما تحت نام سری 300 معرفی شده است که تنها در بازارهای آسیایی و کشورهای در حال توسعه عرضه خواهد شد و تویوتا به طور کامل قید بازار اروپای غربی و ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

محصول تاریخی تویوتا لندکروزر رسما تحت نام سری 300 معرفی شده است که تنها در بازارهای آسیایی و کشورهای در حال توسعه عرضه خواهد شد و تویوتا به طور کامل قید بازار اروپای غربی و آمریکای شمالی را زده است. همچنین برای اولین بار در تاریخ SUV های ساخت تویوتا٬ این شرکت تصمیم گرفته که با توجه به قوانین آلایندگی و زیست محیطی٬‌ استفاده از موتورهای تنفس طبیعی هشت سیلندر را متوقف کند و قدرتمندترین مدل بنزینی را با یک موتور شش سیلندر توربو راهی بازار نماید.

تویوتا لندکروزر جدید

پرچمدار شاسی بلندهای شرکت تویوتا از یک پلت فرم کاملا جدید بهره می‌برد.

این پلت فرم جدید از ترکیب پلت فرم نسل سابق سری 200 و پلت فرم جدیدتر شرکت تویوتا با نام TNGA ساخته شده است.

تویوتا لندکروزر جدید

البته همانند نسل های سابق بدنه با شاسی خودرو ساختار غیر یکپارچه دارد تا قابلیت‌های خارج جاده‌ای این شاسی بلند محبوب حفظ شود.

در نتیجه این تغییرات وزن لندکروزر جدید در حدود 200 کیلوگرم کاهش پیدا کرده است.

تویوتا لندکروزر جدید

نسل قبلی در مدل مجهز به 5 صندلی وزنی برابر با 2620 کیلوگرم داشته است و مدل مجهز به 7 صندلی نیز وزنی برابر با 2664 کیلوگرم دارد.

تویوتا ارتفاع مرکز ثقل را کاهش داده است تا از واژگونی این شاسی بلند در حین مانور دادن جلوگیری کند.

تویوتا لندکروزر جدید

وضعیت تقسیم وزن نیز بهبود پیدا کرده که به صورت 53/47 درآمده است.

تویوتا به طور کامل قید موتور V8 را زده و به سراغ یک موتور 3.5 لیتری مجهز به 2 توربوشارژر با حداکثر قدرت 409 اسب بخار رفته است. این موتور توانایی تولید حداکثر گشتاور 650 نیوتن متری را دارد.

در بازارهای جهانی نیز این مدل با موتور دیزلی 3.3 لیتری V6 دو توربو با حداکثر قدرت 304 اسب بخار و حداکثر گشتاور 700 نیوتن متر عرضه خواهد شد.

تویوتا لندکروزر جدید

هر دو مدل به گیربکس 10 سرعته اتوماتیک با قابلیت انتقال قدرت به هر چهارچرخ مجهز به گیربکس 2 سرعته کمکی برای تغییر دادن ضرایب اصلی دنده هستند.

همچنین یک مدل مجهز به موتور V6 تنفس طبیعی و گیربکس اتوماتیک 6 سرعته نیز در برخی از بازارها عرضه خواهد شد.

تویوتا موتور خودرو را به نسبت نسل قبلی در حدود 7 سانتی متر عقب تر و 2.7 سانتی متر در ارتفاع کمتر نسب کرده است.

تویوتا لندکروزر جدید

سیستم تعلیق این شاسی بلند نیز ارتقا پیدا کرده‌است گرچه همچنان از معماری تعلیق مستقل در جلو و تعلیق عقب از نوع live-axle (یک نوع تعلیق یک تکه که مجهز به شفت های جداگانه برای انتقال قدرت هستند) بهره می‌برد.

تویوتا از یک سیستم خاص موسوم به KDSS بهره می‌برد که در نسل جدید و با تغییر نام آن را E-KDSS می‌خواند.

در حال حاضر تویوتا اطلاعات دقیقی از سیستم جدید نداده‌است اما در سیستم نسل قبلی با کمک فشار هیدرولیکی مقاومت به وجود آمده در مجموعه آنتی رول بار یا میل موج گیر را از بین می‌رفت و احتمالا در مدل جدید مکانیزیم عملکرد این مجموعه از طریق موتورهای برقی انجام خواهد شد.

تویوتا لندکروزر جدید

این کار باعث افزایش کیفیت رانندگی در جاده و خارج جاده می‌شود.

در نهایت حدس می‌زنیم که به جای پمپ هیدرولیکی نصب شده در مرکز خودرو از پمپ جداگانه بر روی هر یک از محورها استفاده شده‌است تا امکان کنترل جداگانه محورها میسر شود.

تویوتا برای مسیرهای خارج جاده‌ای از دو سیستم کمکی موسوم به Multi-Terrain Monitor و Multi-Terrain Select استفاده می‌کند.

سیستم اول با کمک دوربین امکان دیدن موانعی را که راننده به طور مستقیم دید ندارد فراهم می‌کند. سیستم دوم نیز بسته به محل رانندگی تنظیمات خودرو را تغییر می‌دهد.

زوایای ورود و خروج تغییری به نسبت نسل قبل نداشته است و به ترتیب برابر با 32 و 24 درجه است. تویوتا تا جای ممکن چراغ ها را در ارتفاع بالایی نصب کرده تا در حین رانندگی خارج از جاده آسیب کمتری ببیند.

تویوتا 3 طرح متفاوت را برای بخش جلویی خودرو در نظر گرفته است که بسته به تیپ و نوع مدل است.

در داخل اتاق تویوتا لندکروزر نسل جدید بیشترین تغییرات را به خود دیده است و از یک داشبورد افقی مدرن بهره می‌برد.

یک صفحه نمایش عریض در بخش بالایی کنسول مرکزی به کار رفته است. در کنار آن نیز یک صفحه نمایش کوچکتر نیز بین سرعت سنج و دور موتور سنج آنالوگ قرار گرفته است.

تویوتا لندکروزر جدید

تویوتا همچنان از کلیدهای فیزیکی استفاده می‌کند و خبری از نسل جدید سوئیچ های حساس به لمس نیست زیرا با طبیعت اصلی لندکروزر که مختص شرایط سخت است همخوانی ندارد.

یکی از دیگر تغییرات مهم نیز ردیف سوم صندلی است که قابلیت خواباندن بر روی کف خودرو را دارد. همچنین تویوتا محل صندلی راننده را تغییر داده است تا شرایط ارگونومیکی آن را بهبود ببخشد.

تویوتا یک مدل از لکسوس LX را بر پایه نسل جدید لندکروزر عرضه خواهد کرد. مدل لکسوس LX در بازار آمریکای شمالی عرضه خواهد شد.

پیش از این نیز تصاویر غیر رسمی از تویوتا لندکروزر نسل جدید منتشر شده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • Eusasgod
    Eusasgod | ۲۰ خرداد ۱۴۰۰

    تو اروپا و امریکا حرفی واسه گفتن نداره چون گزینه های خیلی بهتری مثل مرسدس جی کلاس و هامر هست که از هر لحاظ بهتر هستن و لندکروز هیچه در مقابلشون ولی واسه خاورمیانه و کشور های جهان سوم مشتری داره.

    • fayyaz.saeed
      fayyaz.saeed | ۲۱ خرداد ۱۴۰۰

      لندکروز و حتی لکسوز هم اصلا در کلاس مرسدس جی نیست چون جی واگن اقلا ۲ برابر اینها قیمتشه! هامر های سه گانه هم سالهاس به زباله دان تاریخ پیوستن! فعلا فقط یک کانسپت تمام الکتریکی از هامر هست که قراره ۲۰۲۴ عرضه بشه. اطلاعات صحیح لطفا.

      • ali_mlk
        ali_mlk | ۲۲ خرداد ۱۴۰۰

        حالا بجز جی کلاس کلی مدل های جدید آمریکایی هستن که از نظر ظاهر و امکانات برتری کامل دارن نسبت به لندکروز به حدی که توی آمریکا فقط آسیایی ها لندکروز میخرن و فروش بسیار پایینی داره، مثلا لینکلن نویگیتور رو کی ول میکنه بیاد لندکروز بخره؟

    • fayyaz.saeed
      fayyaz.saeed | ۲۱ خرداد ۱۴۰۰

      لندکروز و حتی لکسوز هم اصلا در کلاس مرسدس جی نیست چون جی واگن اقلا ۲ برابر اینها قیمتشه! هامر های سه گانه هم سالهاس به زباله دان تاریخ پیوستن! فعلا فقط یک کانسپت تمام الکتریکی از هامر هست که قراره ۲۰۲۴ عرضه بشه. اطلاعات صحیح لطفا.ه

  • GODFATHER
    GODFATHER | ۲۰ خرداد ۱۴۰۰

    یه روزی میرسه که من یه تویوتا لندکروز اخرین مدل مشکی میخرم

    • FARDIN
      FARDIN | ۲۲ خرداد ۱۴۰۰

      منم میخوام

مطالب پیشنهادی