ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

 سیستم حمل و نقل فوق سریع زیرزمینی بورینگ اولین مسافران را جابه‌جا می‌کند

سیستم حمل و نقل فوق سریع زیرزمینی شرکت بورینگ بعد از حدود دو سال از زمان تایید پروژه و با گذشت یک سال پس از اتمام ساخت، کار خود را در آغاز کرد تا نخستین ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

سیستم حمل و نقل فوق سریع زیرزمینی شرکت بورینگ بعد از حدود دو سال از زمان تایید پروژه و با گذشت یک سال پس از اتمام ساخت، کار خود را در آغاز کرد تا نخستین مسافران خود را در لاس‌وگاس جابه‌جا کند.

این سیستم حمل و نقل، شرکت‌کنندگان در همایش را بین ایستگاه‌های زیرزمینی جابجا می‌کند و انتظار می‌رود که اولین بخش از شبکه حمل‌ونقل در حال گسترش سراسر شهر باشد. در این سیستم، دو مسیر یک طرفه طراحی شده است تا مسافران سه ایستگاه را در عمق ۱۲ متری زیر سطح زمین جابجا کند.

ایلان ماسک

تمام مسیر ۲.۷ کیلومتری این تونل را می‌توان در کمتر از دو دقیقه به پایان رساند. برای این مسیر خودروی‌های برقی تسلا به همراه راننده در نظر گرفته شده که طبق گفته شرکت فست (Fast) سرعت این خودروها حدود ۶۴ کیلومتر در ساعت است.

کسانی که با برنامه‌های شرکت بورینگ آشنا هستند احتمالا بدانند که این پروژه بسیار متفاوت‌تر از برنامه‌های ایلان ماسک هنگام تاسیس شرکت در ۵ سال پیش است. در آن زمان طبق برنامه‌های ماسک تصور می‌شد که پیش از انتقال مسافران در تونل‌های زیرزمینی، خودروها توسط آسانسور به سطح زیر زمین منتقل شوند و سفر آن‌ها با سرعت بسیار بیشتری انجام می‌شود. همچنین وب‌سایت شرکت همچنان اعلام می‌کند که این خودروها می‌توانند تا سرعت ۲۴۰ کیلومتر در ساعت حرکت کنند.

ایلان ماسک

با این وجود هرچند ممکن است اولین عملیات تجاری این شرکت در مقایسه با برنامه‌های گذشته آن ناامید‌کننده باشد، اما هم اکنون توسط این تونل می‌توان در یک ساعت ۴۴۰۰ مسافر را جابجا کرد و برنامه‌های گسترده‌ای برای پیشرفت سیستم در نظر گرفته شده است که شامل ایجاد ایستگاه‌های جدید در مسیر می‌شود.

این پروژه در حال حاضر به عنوان «حلقه وگاس» شناخته می‌شود و به گفته شرکت توسعه‌دهنده در آینده احتمالا شامل ۴۳ ایستگاه مجزا خواهد شد که در هر ساعت ۵۱ هزار مسافر را جابجا می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی