ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویرایش ویدیو
نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: اپلیکیشن های برگزیده ویرایش ویدیو برای iOS و اندروید

ویرایش ویدیو می‌تواند یکی از پردازش‌های  سنگین در رایانه‌ها باشد که به سخت‌افزار بسیار قوی نیاز دارد. اما به لطف پیشرفت تراشه‌ها در موبایل‌ها، اکنون می‌توان توسط تعداد انبوهی اپلیکیشن ویرایش ویدیو، اقدام به ایجاد ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۰:۰۰

ویرایش ویدیو می‌تواند یکی از پردازش‌های  سنگین در رایانه‌ها باشد که به سخت‌افزار بسیار قوی نیاز دارد. اما به لطف پیشرفت تراشه‌ها در موبایل‌ها، اکنون می‌توان توسط تعداد انبوهی اپلیکیشن ویرایش ویدیو، اقدام به ایجاد تغییرات جزئی اما کاربردی در ویدیوها کرد. اما کدام اپ‌ها قدرت بیشتری در اختیار کاربر قرار می‌دهند و امکانات بیشتری درون خود جای داده‌اند؟

[آخرین به‌روزرسانی مقاله: 20 خرداد 1400]

ActionDirector

نرم افزار ActionDirector یکی از موارد محبوب برای ویرایش ویدیو در رایانه‌های شخصی است که نسخه اندروید آن نیز در دسترس کاربران قرار دارد. امکان انجام امور ساده مانند برش ویدیوها و در نهایت رندر گرفتن برای دریافت فایل خروجی درون اپ امکان‌پذیر است.  افزودن موسیقی و متن از دیگر قابلیت‌های برنامه است که تقریباً در بسیاری دیگر از رقبا نیز یافت می‌شود. پشتیبانی از ویدیوهای 4K هم می‌تواند به عنوان یکی از نقاط قوت برشمرده شود. ابزاری برای مشاهده همخوانی برنامه با دستگاه شما توسط توسعه‌دهنده فراهم شده است که در صفحه گوگل پلی برنامه وجود دارد. 

ActionDirector

ActionDirector

سازنده: Cyberlink Corp قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۶۱ مگابایت زبان:

Adobe Premiere Rush

نرم افزار ادوبی پریمیر یکی از مشهورترین ابزارهای تدوین به شمار می‌رود و در پلتفرم ویندوز حرف اول را می‌زند. ادوبی دو اپلیکیشن ویرایش ویدیو برای موبایل‌ها نیز عرضه کرده است که شامل Premiere Rush و Premiere Clip می‌شود. پریمیر کلیپ امکانات ساده‌تر و استانداردی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در سوی دیگر پریمیر راش گزینه جدیدتری محسوب می‌شود و قابلیت‌های بسیاری مانند تایم‌لاین‌های مولتی ترک، همگام‌سازی ابری و برخی ابزارهای پیشرفته را ارائه می‌دهد. رابط کاربری برنامه ممکن است برای همه جذاب نباشد و باگ‌هایی نیز در هنگام استفاده از آن دیده می‌شود اما پتانسیل بسیاری دارد. 

Adobe Premiere Rush

Adobe Premiere Rush

سازنده: Adobe قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: ۴۴۶ / ۱۴۹ مگابایت زبان:

InShot

اپلیکیشن InShot به عنوان ویرایشگر ساده با تمرکز روی فیلترها، برش قطعات و ساخت ویدیوهای کوتاه فعالیت می‌کند. تایم لاین ساده با چندین کانال ویدیو و صدا یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اپ محسوب می‌شود. ابزارهای ساده مانند کراپ و جلوه‌های جابه‌جایی میان قطعات در اختیار کاربر قرار گرفته است. امکان کنترل سرعت و پشتیبانی از استیکرها موجب شده است تا کاربران شبکه‌های اجتماعی استقبال خوبی از این اپ داشته باشند. 

InShot

InShot

سازنده: InstaShot Inc. قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: ۱۳۷ / ۵۷ مگابایت زبان:

KineMaster

KineMaster از اولین‌ها در زمینه اپلیکیشن ویرایش ویدیو است که قدرت بسیاری را نیز برای کاربران فراهم می‌کند.علاوه بر تمامی امکانات ساده که به آن‌ها اشاره کردیم، امکان پشتیبانی از ویرایش چندین لایه‌ای نیز در این اپ وجود دارد. فیلترهای صوتی، پشتیبانی از پرده سبز و جلوه‌های بصری از جمله قابلیت‌های برنامه محسوب می‌شوند. می‌توان گفت که نزدیک‌ترین تجربه به ویرایشگرهای دسکتاپ توسط این برنامه در موبایل قابل دستیابی است، اگرچه هنوز فاصله بسیاری وجود دارد. قابلیت‌های KineMaster موجب شده است تا برای شروع فعالیت در یوتیوب نیز گزینه مناسبی به شمار بیاید.

KineMaster

KineMaster

سازنده: KineMaster, Inc. قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: ۱۲۸ / ۹۵ مگابایت زبان:

PowerDirector

ابزار ساخت کلاژ و پشتیبانی از ویدیوهای اسلوموشن، از قابلیت‌هایی است که در PowerDirector دیده می‌شود که در رقبای معدودی حضور دارند. محیط برنامه بسیار کاربرپسند طراحی شده است و از تایم لاین کلاسیک برای مدیریت پروژه استفاده می‌کند. البته استفاده از تمامی قابلیت‌های برنامه نیازمند خرید نسخه پولی است که می‌توانید نسخه کرک شده آن را به عنوان جایگزین از سایت‌های غیر رسمی دانلود کنید. استفاده از این برنامه در دستگاه‌هایی با صفحه بزرگ‌تر مانند کروم‌بوک‌ها و تبلت‌ها بسیار توصیه می‌شود.

PowerDirector

PowerDirector

سازنده: Cyberlink Corp قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: ۱۴۵ / ۹۷ مگابایت زبان:

Quik

Quik نسبت به سایر موارد موجود در لیست جدیدتر است و نسل متفاوتی از اپلیکیشن ویرایش ویدیو را ارائه می‌دهد. در ابتدا امکان وارد کردن ۵۰ تصویر یا ویدیو به برنامه وجود دارد و سپس ویدیوی خروجی از آن‌ها به صورت خودکار ساخته خواهد شد. استایل‌های متفاوتی برای ویدیوها در دسترس است و می‌توان قبل از خروجی گرفتن، ترتیب قطعات را تغییر داد. اگرچه امکانات ویرایش برنامه چندان زیاد نیست، اما برای کاربرانی با وقت و حوصله محدود گزینه مناسبی است که به رایگان و بدون خرید درون برنامه‌ای عرضه شده است. 

Quik

Quik

سازنده: GoPro قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: ۱۲۷ / ۲۱۹ مگابایت زبان:

VivaVideo

VivaVideo اپلیکیشن ویرایش ویدیو بسیار محبوبی است که تعادل نسبی میان امکانات و سهولت استفاده ایجاد کرده است. ساخت ویدیوهای کوتاه برای شبکه‌های اجتماعی یکی از مهم‌ترین کاربردهای برنامه است. درون اپ یک استوری‌بورد برای ورود قطعه‌ها و ویرایش وجود دارد. سریع و آهسته کردن قطعات در کنار ۲۰۰ فیلتر آماده از قابلیت‌های مهم محسوب می‌شوند. نسخه رایگان با محدودیت زمانی و قرار دادن واترمارک روی فایل‌های خروجی عرضه شده است. برای از بین بردن محدودیت‌های گفته شده می‌توانید نسخه کرک شده را دریافت کنید.

VivaVideo

VivaVideo

سازنده: QuVideo Inc. قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: ۲۷۳ / ۹۶ مگابایت زبان:

VN Video Editor

اپلیکیشن ویرایش ویدیو VN از دیگر مواردی است که قابلیت‌های خاص اما محدودی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به لطف قالب‌های آماده می‌توان اقدام به ساخت ویدیوهای جدید کرد و ویرایشگر قدرتمند با پشتیبانی از KeyFrame نیز امکان ایجاد تغییرات دلخواه را فراهم می‌کند. امکان تعیین کیفیت خروجی تا سقف 4K، بیت ریت و پشتیبانی از تنظیم نرخ فریم ویدیو، از قابلیت‌های مهم برنامه برای گرفتن خروجی محسوب می‌شوند. نسخه مخصوص مک نیز از این اپلیکیشن در دسترس است. 

VN Video Editor

VN Video Editor

سازنده: VN, LLC قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: ۲۹۱ / ۱۴۱ مگابایت زبان:

اگر شما هم اپلیکیشن ویرایش ویدیو محبوبی دارید که در لیست ما قرار نداشته است، بسیار خوشحال می‌شویم تا نام آن را با ما و سایر خونندگان دیجیاتو به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • HAMID SAED 1992
    HAMID SAED 1992 | ۲۰ خرداد ۱۴۰۰

    امتیاز اینشات از همه شون بیشتره و رتبه 1 دانلود رو داره

    • YAZDAN
      YAZDAN | ۲۲ خرداد ۱۴۰۰

      به رتبه نیست شما کاین مستر (برای ویدیو) و پیکس ارت (برای عکس ) رو داشته باش دیگه به این شات نگاه هم نمیکنی

  • HAMID SAED 1992
    HAMID SAED 1992 | ۲۰ خرداد ۱۴۰۰

    برنامه InShot فعلا بهترینه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی