ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دومین نسخه بتا اندروید ۱۲ با قابلیت مدیریت اتصالات اینترنت منتشر می‌شود

گوگل دومین نسخه اندروید ۱۲ بتا را برای گوشی‌های پیکسل منتشر می‌کند که نسبت به نسخه اولیه با قابلیت‌های جدیدی از جمله امکان مدیریت اتصالات اینترنت از راه می‌رسد. در قسمت تنظیمات سریع اندروید ۱۲ ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۰

گوگل دومین نسخه اندروید ۱۲ بتا را برای گوشی‌های پیکسل منتشر می‌کند که نسبت به نسخه اولیه با قابلیت‌های جدیدی از جمله امکان مدیریت اتصالات اینترنت از راه می‌رسد.

در قسمت تنظیمات سریع اندروید ۱۲ بتا ۲، کلید جدیدی به نام اینترنت اضافه می‌شود که جایگزین کلید وای فای بوده و با لمس کلید، منوی جدیدی برای انتخاب بین اتصال وای فای و سیم کارت پدیدار می‌شود. گوگل اعلام کرده است که با این روش جدید، کاربران در صورت بروز مشکل در شبکه اصلی خود، سریع‌تر و راحت‌تر به شبکه جایگزین متصل می‌شوند.

در نظر داشته باشید که ممکن است در نسخه نهایی اندروید 12 چنینی قابلیتی عرضه نشود و گوگل در حال بررسی و تست چنین قابلیتی است. گوگل در گذشته نیز سابقه عرضه برخی قابلیت‌ها به نسخه بتا و سپس حذف آن‌ها از نسخه عمومی را داشته است. 

علاوه بر روش جدید برای مدیریت اتصالات اینترنت، گوگل از قابلیتی برای حفظ حریم شخصی کاربران نیز رونمایی کرده است. به کمک چنین قابلیتی، اگر اپلیکیشنی درخواست خواندن داده‌های موجود در کلیپ‌بورد دستگاه را داشته باشد، نوتیفیکیشنی در پایین صفحه ظاهر خواهد شد. همچنین رابط کاربری دستگاه نیز قادر است رنگ‌هایی را از پس‌زمینه اصلی برداشت کند و در سایر بخش‌ها به کار ببرد. به نظر می‌رسد گوگل قابلیت Quick Tap را نیز در اندروید ۱۲ بتا ۲ نگه داشته است که برای شخصی‌سازی فرمان لمسی پشت گوشی استفاده می‌شود. 

قابلیت داشبورد حریم شخصی (Privacy Dashboard) از دیگر ویژگی‌های جدیدی است که گوگل در سیستم عامل خود قرار داده است. کاربران می‌توانند به کمک داشبورد، تعداد درخواست‌های اپلیکیشن‌های مختلف برای دسترسی به میکروفن، دوربین و موقعیت را مشاهده کنند. عملکرد آن مشابه با نمونه معرفی شده در iOS 15 است، اگرچه ابزار اپل موارد بیشتری را تحت نظر قرار می‌دهد. گوگل قابلیت‌های حفظ حریم شخصی مرتبط با دوربین و میکروفن را نیز فعال کرده و در صورت استفاده از  آن‌ها، علامتی در گوشه نمایشگر دیده می‌شود.  همچنین امکان خاموش کردن حسگرهای آن‌ در پنل تنظیمات سریع وجود خواهد داشت. 

انتظار داریم تا عرضه رسمی اندروید ۱۲ در پاییز، چندین نسخه بتا دیگر منتشر شود. نسخه‌های بتا در حال حاضر تنها برای گوشی‌های پیکسل در دسترس هستند و نسخه رسمی نیز در ابتدا برای آن‌ها منتشر می‌شود. اندروید ۱۲ بیشتر تغییرات در زمینه طراحی را نسبت به نسخه‌های قبلی در سال‌های اخیر داشته است؛ به همین دلیل سایر تولیدکنندگان موبایل‌های اندرویدی ممکن است زمان بیشتری برای انتشار نسخه مخصوص برای محصولات خود نیاز داشته باشند. 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی