ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ از حسگر دوربین ۵۰ مگاپیکسلی موبایل با کوچکترین سایز پیکسل رونمایی کرد

سامسونگ از حسگر دوربین ۵۰ مگاپیکسلی با نام ایزوسل JN1 رونمایی کرد که با اندازه ۰.۶۴ میکرومتری در هر پیکسل،  بیرون زدگی دوربین گوشی‌های موبایل را در آینده به حداقل می‌رساند. این حسگر علی‌رقم ابعاد ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

سامسونگ از حسگر دوربین ۵۰ مگاپیکسلی با نام ایزوسل JN1 رونمایی کرد که با اندازه ۰.۶۴ میکرومتری در هر پیکسل،  بیرون زدگی دوربین گوشی‌های موبایل را در آینده به حداقل می‌رساند. این حسگر علی‌رقم ابعاد کوچکی که دارد قابلیت دریافت نور بیشتری دارد که به افزایش کیفیت تصویربرداری کمک می‌کند.

ایزوسل JN1 یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی با اندازه ۱/۲.۷۶ اینچ است که طبق ادعای سامسونگ حساسیت نوری آن تا ۱۶ درصد بهبود یافته و برای ضبط تصاویر ۱۲.۵ مگاپیکسلی از فناوری ترکیب پیکسل‌ها (پیکسل باینینگ) بهره می‌برد که می‌تواند چهار پیکسل را با یکدیگر ترکیب کند تا تصاویر را با اندازه ۱.۲۸ میکرومتر در هر پیکسل ضبط کند. با این وجود سنسور می‌تواند حتی در شرایط کم نور تصاویر با کیفیتی را ثبت کند که جزئیات آن به خوبی قابل رویت است.

سنسور دوربین

از ویژگی‌های سنسور جدید می‌توان به مکانیزم Double Super PDAF اشاره کرد که برای فوکوس خودکار از تراکم دو برابری پیکسل‌ها استفاده می‌کند. سنسور جدید با وجود این ویژگی حتی با کاهش ۶۰ درصدی نور محیطی، می‌تواند فوکوس خودکار دقیق‌تری داشته باشد.

به علاوه ایزوسل JN1 می‌تواند فیلم‌هایی با کیفیت 4K با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه و فیلم‌های اسلوموشن را با کیفیت 1080p با نرخ فریم‌ریت ۲۴۰ فریم بر ثانیه ضبط کند.

ظاهرا قرار نیست از این حسگر به عنوان دوربین پنل پشتی برای گوشی‌های پرچمدار استفاده شود. بلکه به نظر می‌رسد به احتمال زیاد شاهد به کارگیری آن در گوشی‌های موبایل میان‌رده یا به عنوان دوربین سلفی گوشی‌های بالارده استفاده خواهد شد. همچنین می‌توان از آن در کنار لنزهای واید، فوق عریض یا تله‎‌فوتو استفاده کرد.

سنسور دوربین

«داکیون چانگ» معاون اجرای بخش حسگرهای سامسونگ می‌گوید:

«فناوری‌های پیشرفته سامسونگ با نهایت دقت برای توسعه سنسور تصویر با کوچکترین اندازه ممکن و عملکرد قدرتمند آن توانست یک بار دیگر فراتر از مرزها حرکت کند. سنسور ایزوسل JN1 جدید با اندازه ۰.۶۴ میکرومتر در پیکسل خود قادر است گوشی‌های موبایل آینده را به قابلیت تصویربرداری با وضوح فوق‌العاده مجهز کند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی