ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

شکست مرسدس بنز S کلاس جدید در تست گوزن km77 [تماشا کنید]

این بار نوبت به مرسدس بنز S کلاس W223 رسیده تا هندلینگ و عملکرد آن در تغییر مسیرهای ناگهانی توسط دست‌اندرکاران نشریه km77 ارزیابی شود. مدلی که این نشریه اسپانیایی انتخاب کرده به تریم S400d ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

این بار نوبت به مرسدس بنز S کلاس W223 رسیده تا هندلینگ و عملکرد آن در تغییر مسیرهای ناگهانی توسط دست‌اندرکاران نشریه km77 ارزیابی شود. مدلی که این نشریه اسپانیایی انتخاب کرده به تریم S400d تعلق دارد؛ این مدل به سیستم تعلیق ایرمتیک (Airmatic) تجهیز شده، ولی فاقد سیستم جالب چرخ‌های عقب فرمانپذیر است.

همانگونه که در ویدیوی ضمیمه شده می‌توانید مشاهده فرمایید، در تلاش اول با سرعت 77 کیلومتر در ساعت، سدان لوکس و درشت‌اندام اشتوتگارتی‌ها از مسیر منحرف شده و با برخورد به مخروطی‌ها به نوعی در تست رد می‌شود. البته km77 می‌گوید این اتفاق به خاطر ناآشنایی راننده با S کلاس و واکنش‌های آن رخ داده است.

با فعال شدن حالت Sport+ از نرمی سیستم تعلیق کاسته شده و کمک‌فنرها سفت‌تر می‌شوند. در این حالت رانندگی S کلاس W223 موفق می‌شود رکورد 74 کیلومتر در ساعت را ثبت کند.

در تلاش بعدی سرعت حرکت به 76 کیلومتر در ساعت افزایش می‌یابد. با آنکه مرسدس بنز S کلاس در این سرعت پایداری خود را به خوبی حفظ می‌کند، ولی با برخورد به مخروطی‌ها باز هم شکست می‌خورد. البته علی‌رغم شکست در این تلاش، باید گفت در شرایط واقعی چنین عملکردی می‌تواند از وقوع تصادف جلوگیری کند.

با افزایش سرعت به 79 کیلومتر در ساعت، هندلینگ مرسدس بنز S کلاس بیشتر افت کرده و این سدان پرچمدار غیرقابل کنترل‌تر می‌شود. ذکر این نکته ضروری است که در این تلاش هم سیستم‌های الکترونیکی به خوبی پایداری خودرو را حفظ می‌کنند و اثری از تمایل به واژگونی دیده نمی‌شود.

با در نظر گرفتن نتایج کسب شده، باید گفت مرسدس بنز S کلاس W223 در کسب نمره قبولی از km77 ناکام باقی مانده و نمی‌تواند از تست هندلینگ این نشریه سربلند بیرون بیاید. شاید اگر دست‌اندرکاران این نشریه به سراغ نسخه مجهز به آپشن چرخ‌های عقب فرمان‌پذیر می‌رفتند، نتیجه بهتری حاصل می‌شد.

اما در تست اسلالوم، S کلاس جدید عملکرد قابل قبولی به نمایش می‌گذارد. سیستم تعلیق این خودرو به خوبی بازی بدنه را کنترل کرده و پایداری آن را در تغییر مسیرها حفظ می‌کند.

بد نیست اشاره کنیم تریم S400d در ایالات متحده عرضه نمی‌شود. در این نقطه از جهان تریم S500 4Matic Luxury Line که 109,800 دلار قیمت دارد، مدل پایه به شمار می‌رود. نیروبخش این تریم یک موتور 3 لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ است که به فناوری EQ Boost مجهز شده؛ در تریم قدرتمندتر و 116,300دلاری S580 4Matic هم موتور V8 توئین توربو در همکاری با سیستم EQ Boost نیروی مورد نیاز را تامین می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی