ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آموزش

چگونه می توان در گوشی‌ های گلکسی سامسونگ مکالمات را ضبط کرد؟

بسیاری از کاربران به دنبال ضبط مکالمه در هنگام تماس تلفنی با گوشی خود هستند و ما می‌خواهیم نحوه ضبط مکالمه در گوشی های گلکسی سامسونگ را به شما آموزش دهیم. تمام دستگاه‌های گلکسی بطور ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۹:۳۰

بسیاری از کاربران به دنبال ضبط مکالمه در هنگام تماس تلفنی با گوشی خود هستند و ما می‌خواهیم نحوه ضبط مکالمه در گوشی های گلکسی سامسونگ را به شما آموزش دهیم.

تمام دستگاه‌های گلکسی بطور پیش فرض از قابلیت ضبط مکالمه بهره می‌برند که کار کاربران را بسیار ساده می‌کند. با توجه به این موضوع، می‌توانید بدون نیاز به اپ‌های شخص ثالث و اشغال حجمی از فضای داخلی گوشی‌تان، مکالمات را روی محصولات سامسونگ ضبط کنید. ضمنا باید بدانید این ا‌پ‌ها محدودیت‌های خودشان را دارند.

برای اطلاع از نحوه ضبط مکالمه در گوشی سامسونگ تا پایان این مقاله همراه دیجیاتو باشید.

آیا مجاز به ضبط مکالمات تلفنی هستید؟

پیش از اینکه چگونگی ضبط مکالمات را به شما آموزش دهیم، باید به این موضوع اشاره کنیم که چنین ویژگی شاید در برخی مناطق یا کشورها بنابر دلایل و البته قوانین، در دسترس نباشد.

  • در برخی کشورها ضبط مکالمات بدون کسب رضایت از فرد مقابل، غیرقانونی محسوب می‌شود و در همین راستا گوشی‌های سامسونگ در برخی مناطق فاقد چنین ویژگی هستند. البته اگر کاربری با چنین موضوعی مواجه شود، می‌تواند به سراغ اپ‌های شخص ثالث برود، هرچند هنوز کارش غیرقانونی به حساب می‌آید و البته نباید در حال استفاده از نسخه‌های جدید اندروید باشد.
  • امکان ضبط مکالمات VoWiFi یعنی تماس‌هایی که از طریق وای فای صورت می‌گیرند، وجود ندارد.
  • باید به این موضوع اشاره کنیم که اپ‌های ضبط مکالمه شخص ثالث در اندروید ۹ و نسخه‌های بالاتر سیستم عامل موبایل گوگل کارایی ندارند. هر برنامه‌ای که چنین ادعایی را مطرح می‌کند، نیازمند روت کردن دستگاه است که باعث از بین رفتن گارانتی می‌شود.

با توجه به نکات بالا، اگر قابلیت ضبط خودکار مکالمه در گوشی سامسونگ در دسترستان نباشد، نمی‌توانید به راحتی هر برنامه‌ای را از پلی استور گوگل دانلود کرده و استفاده کنید.

نحوه ضبط خودکار مکالمه در گوشی سامسونگ

شما می‌توانید در گوشی‌های گلکسی کاری کنید تا مکالمات بطور خودکار ضبط شوند. برای چنین کاری گزینه‌های زیادی پیش رویتان قرار دارد، می‌توانید مکالمات تمام مخاطبین را ضبط کنید، این کار را برای برخی مخاطبین انجام دهید یا اینکه تنها مکالمات با افراد ناشناس را ضبط کنید.

ضبط مکالمه در گوشی سامسونگ

برای چنین کاری مراحل زیر را انجام دهید:

۱. اپ تلفن را روی گوشی گلکسی سامسونگ باز کنید.

۲. روی گزینه سه نقطه منو در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید و به بخش تنظیمات و ضبط مکالمات (Record Calls) بروید.

۳. منوی ضبط خودکار مکالمات (Auto record calls) را باز کرده و چنین ویژگی را فعال کنید.

۴. حالا سه گزینه پیش رویتان قرار می‌گیرد که به ترتیب تمام مکالمات، تماس‌ها از شماره‌های ذخیره نشده و تماس‌ها از شماره‌های خاص هستند که می‌توانید با توجه نیازتان، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

ضبط مکالمه در گوشی سامسونگ

چگونه بطور دستی مکالمات را ضبط کنیم؟

اگر علاقه‌ای به ضبط خودکار مکالمات ندارید، می‌توانید در گوشی‌های سری گلکسی S، گلکسی نوت یا گلکسی فولد، بطور دستی یک مکالمه را ضبط کنید. برای اینکار مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. اپ تلفن را باز کرده و به فرد موردنظرتان زنگ بزنید. البته بجای اینکار می‌توانید تماس ورودی را قبول کنید و اجباری برای زنگ زدن به فرد مقابل وجود ندارد.

۲. در صفحه مکالمه، روی دکمه ضبط تماس (Record call) ضربه بزنید تا ضبط مکالمه شروع شود. اگر چنین گزینه‌ای را در صفحه تماس نمی‌بینید، روی گزینه سه نقطه در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید و سپس گزینه ضبط مکالمه را انتخاب کنید.

۳. اولین باری که می‌خواهید از چنین قابلیتی استفاده کنید، باید ضوابط و شرایطش را قبول کنید.

برخلاف برخی گوشی‌های هوشمند، زمانی که در حال ضبط مکالمه با گوشی سامسونگ باشید، فرد مقابله از چنین کاری مطلع نخواهد شد حتی اگر تنها برای چنین کاری تلاش کنید و از ضبط مکالمه منصرف شوید. البته چنین موضوعی تنها برای گوشی‌های اندرویدی که بطور پیش فرض از برنامه تماس تلفنی گوگل استفاده می‌کنند، رخ می‌دهد.

نحوه دسترسی به مکالمات ضبط شده

شما می‌توانید تماس‌های ضبط شده را از طریق اپ تلفن روی گوشی‌های گلکسی سامسونگ ببینید. برای چنین کاری مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. برنامه تلفن را روی گوشی گلکسی سامسونگ باز کنید.

۲. روی گزینه سه نقطه در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید.

۳. به تنظیمات، ضبط تماس‌ها و تماس‌های ضبط شده بروید. تمام تماس‌های ضبط شده در این بخش به نمایش گذاشته می‌شوند. نام فایل این تماس، نام مخاطب یا شماره وی است تا به راحتی بتوانید تماس ضبط شده را شناسایی کنید و با مشکلی مواجه نشوید.

شما می‌توانید فایل صوتی ضبط شده را انتخاب کرده و سپس روی گزینه اشتراک‌گذاری (Share) ضربه بزنید تا بتوانید آن را با اپ‌های مختلف از پیام‌رسان واتس‌اپ گرفته تا جیمیل و درایو به اشتراک بگذارید.

همانطور که در بالا دیدید، ضبط مکالمه در گوشی های سامسونگ کار بسیار ساده‌ای است و می‌توانید چنین کاری را بطور خودکار یا دستی انجام دهید، البته شاید چنین ویژگی در اختیار برخی کاربران قرار نداشته باشد.

در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که ضبط مکالمه بدون اطلاع و رضایت فرد مقابل کار مناسبی به حساب نمی‌آید و بهتر است دست به چنین کاری نزنید. البته اگر حتما به دنبال ضبط مکالمه هستید، قبل از اینکار نفر مقابل را مطلع کنید.

سوالات متداول کاربران درمورد ضبط مکالمه در گوشی‌های سامسونگ

آیا می‌توان بدون استفاده از اپلیکیشن مکالمات را در گوشی‌های سامسونگ ضبط کرد؟

در تمام گوشی‌های سامسونگ با رام‌های کشورهای خاص می‌توان بدون نیاز به اپلیکیشن و با قابلیت پیش فرض آن‌ها، مکالمات را ضبط کرد.

تمام گوشی‌های سامسونگ امکان ضبط کردن مکالمه را دارند؟

تمام گوشی‌های سامسونگ چنین قابلیتی دارند اما در تمام مناطق و کشورها بنابر قوانین در دسترس نیستند.

بهترین اپلیکیشن برای ضبط مکالمه در گوشی های سامسونگ کدام ها هستند؟

برنامه های زیادی در سراسر وب وجود دارند که می توانید با استفاده از آن ها مکالمات خود را ضبط کنید. از جمله ها می توان به Blackbox Call Recorder ،Call Recorder Automatic، Cube Call Recorder و... اشاره کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • farid47
    farid47 | ۳۰ فروردین ۱۴۰۱

    این آموزش در ایران هیچ کارایی ندارد و بهتر بود نحوه تغییر رام رو آموزش میدادید به جاش. فقط یه متنی رو از سایت های خارجی برداشتید کپی کردید اینجا

  • علیرضا سیفی
    علیرضا سیفی | ۷ آذر ۱۴۰۰

    گوشی A10 ولی این گزینه رو نداره چرا؟

  • Hosein Shaker
    Hosein Shaker | ۲۱ خرداد ۱۴۰۰

    در گوشی های سری آ سامسونگ هم هست؟گوشی آ۵۲ فایو جی

  • rezaei۶۴
    rezaei۶۴ | ۲۱ خرداد ۱۴۰۰

    تا قبل از بروزرسانی به اندروید ۱۱ گزینه فعال لود. الان چنین گزینه ای نداره. گوشیم A50 هست.

  • Yasin.yr
    Yasin.yr | ۲۱ خرداد ۱۴۰۰

    فقط رام های هند و ویتنام و فیلیپین قابلیت ضبط مکالمه دارند و بقیه رام ها از این قابلیت پشتیبانی نمیکنن و اگه می خواستید تغییر رام بدید صد در صد رام هند رو نصب کنید فرق نمیکنه گوشی می‌میانرده باشه یا پرچم دار فقط رام مهمه که میتونید راحت تغییرش بدید منم خودم الان با تغییر رام به هند این قابلیت رام فعال شده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی