ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دستگیری ۱۱۰۰ نفر در چین به اتهام پولشویی با رمزارز

به دنبال اوج گیری محدودیت‌های چین در استخراج رمزارزها و تبادلات مالی مربوط به آن، پلیس این کشور در حدود ۱۱۰۰ نفر را به اتهام پولشویی با رمرارز دستگیر کرد.  بخش صنعت و اقتصاد چین ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

به دنبال اوج گیری محدودیت‌های چین در استخراج رمزارزها و تبادلات مالی مربوط به آن، پلیس این کشور در حدود ۱۱۰۰ نفر را به اتهام پولشویی با رمرارز دستگیر کرد. 

بخش صنعت و اقتصاد چین مدت‌هاست نظارت بیشتری روی فعالیت افراد عافل در حوزه رمزارزها دارند و در همین راستا برخورد با بانک‌ها و موسسه‌های دخیل در تبادل‌های مالی مرتبط با رمزارز و همچنین افرادی که ارزهای دیجیتال را استخراج می‌کنند افزایش داده است. وزیر امنیت عمومی چین در ارتباط با دستگیری‌های اخیر گفته است که بیش از ۱۷۰ گروه تبهکاری در پولشویی با رمز ارز و اقدام به کلاهبرداری‌های تلفنی و اینترنتی دست داشته‌اند. 

عملیات اخیر، پنجمین مورد در نوع خود برای مبارزه با جرائم حوزه فناوری در چین است. تاکنون طی عملیات‌های صورت گرفته بیش از ۳۱۱ هزار نفر دستگیر و از فعالیت بیش از ۱۵ هزار گروه مجرمانه جلوگیری شده است. در چنین تخلفاتی، مجرمان از سیم‌کارت‌های به سرقت رفته یا جعلی برای دسترسی به حساب‌های بانکی و استفاده از شبکه سنتی بانکی در جهت پولشویی استفاده می‌کنند. اما چنین فرایندی با تشدید نظارت‌ها بر بانک‌های تجاری و بازارهای سیاه در چین، سخت‌تر از قبل شده است.

طبق اطلاعیه وزارت امنیت داخلی چین، مجرمان سهمی  در حدود ۱.۵ تا ۵ درصد برای پولشویی از مشتریان خود طلب می‌کنند تا پول‌های غیرقانونی یا به اصطلاح کثیف را به رمزارز تبدیل کنند. یکی از موسسات مرتبط با شفافیت مالی در چین اعلام کرده که ۱۳ درصد سایت‌های شرط‌بندی از ارزهای مجازی برای پرداخت توسط کاربران خود، پشتیبانی می‌کنند و استفاده از فناوری بلاک چین موجب شده است تا ردیابی مسیرهای جابه‌جایی پول سخت‌تر از گذشته شود.

درحالی که چین در حال محدود کردن فعالیت حوزه ارزهای دیجیتال است، برخی از کشورها مانند السالوادور اقدام به قانونی کردن بیت کوین به عنوان ارز واقعی کرده‌اند. البته بحران مالی در این کشور نیز زمینه‌ساز چنین تصمیمی بوده است زیرا السالوادور از واحد پول ملی بهره‌مند نیست و پیش از این نیز دلار آمریکا را به عنوان ارز خود به رسمیت می‌شناخت. 

پولشویی با رمزارز به یکی از نگرانی‌های نهادهای امنیتی تبدیل شده است و بسیاری از کشورها از جمله چین و ایالات متحده سعی دارند با ردیابی مسیرهای تبادلات مالی، شفافیت بیشتری برای خود ایجاد کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی