ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

نسل جدید ب‌ام‌و سری 4 گرن کوپه رونمایی شد؛ بهبود مشخصات فنی با چهره جنجالی

ب‌ام‌و از نسل دوم سری 4 گرن کوپه رونمایی کرد. این نسل که از ماه آگوست (مرداد) راهی بازار ایالات متحده خواهد شد، در مقایسه با نسل پیشین 14.9 سانتیمتر طویل‌تر، 2.5 سانتیمتر عریض‌تر و ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۰

ب‌ام‌و از نسل دوم سری 4 گرن کوپه رونمایی کرد. این نسل که از ماه آگوست (مرداد) راهی بازار ایالات متحده خواهد شد، در مقایسه با نسل پیشین 14.9 سانتیمتر طویل‌تر، 2.5 سانتیمتر عریض‌تر و 5.3 سانتیمتر مرتفع‌تر شده است. به گفته باواریایی‌ها این نسل از لحاظ فضای داخلی، پیشرانه‌ها، تجهیزات و هندلینگ بهبودهای قابل توجهی را تجربه کرده است. طبق برنامه‌ریزی‌ها این خودرو در آمریکا در دو تریم 430i و M440i عرضه می‌شود.

طبق انتظار از لحاظ طراحی ظاهری، گرن کوپه کاملا مشابه با دیگر اعضای سری 4 است

نیروبخش 430i گرن کوپه یک موتور 2 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر است که توانایی تولید 255 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور را دارد. نیروی تولیدی این موتور از طریق گیربکس 8 سرعته به سمت چرخ‌ها هدایت می‌شود. با اتکا به این قوای محرکه 430i گرن کوپه قادر است در عرض 5.8 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

در زیر کاپوت M440i xDrive گرن کوپه، یک موتور 3 لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ انجام وظیفه می‎‌کند. این موتور با همکاری سیستم 48 ولتی، 382 اسب بخار قدرت و 499 نیوتن متر گشتاور تولید نموده و از طریق گیربکس هشت سرعته خودکار چرخ‌ها را به حرکت در می‌آورد. این تریم قدرتمندتر شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت را در عرض 4.4 ثانیه محقق می‌کند.

خودروساز باواریایی وعده داده سری 4 گرن کوپه جدید به خاطر فاکتورهایی مثل عرض بیشتر محور عقب، توزیع وزن 50-50، مرکز ثقل پایین‌تر و مهندسی بهتر کمک‌فنرها از نظر هندلینگ برتر از نسل قبلی خواهد بود.

تریم M440i به طور استاندارد از اگزوز M Sport سود می‌برد

از بین دو تریم یاد شده، تریم M440i xDrive در حالت استاندارد به دیفرانسیل M Sport مجهز است، اما این ویژگی برای 430i به عنوان آپشن عرضه شده و اگر فردی به آن علاقه‌مند باشد، باید آپشن Dynamic Handling Package را سفارش دهد.

نسل جدید سری 4 گرن کوپه انبوهی از تجهیزات و امکانات ایمنی دارد که برخی از آنها استاندارد و برخی دیگر آپشنال هستند. شماری از این تجهیزات عبارتند از دستیار محدودیت سرعت، کروز کنترل فعال با قابلیت توقف و شروع حرکت مجدد، اخطار برخورد از جلو، سیستم جلوگیری از برخورد در شهر با ترمز اتوماتیک، اخطار وجود ترافیک در پشت، اخطار خروج از بین خطوط، تشخیص نقاط کور و سیستم آماده‌سازی خودرو برای برخورد از عقب!

در صورت سفارش پکیج Driving Assistant Professional قابلیت‌های دیگری چون دستیار رانندگی در ترافیک با دسترسی محدود در اتوبان، دستیار فعال حفظ خودرو در بین خطوط و دستیار مشاهده اطراف خودرو از طریق نمایشگر پشت فرمان به سری 4 گرن کوپه اضافه می‌شود.

تمامی مدل‌های سری 4 گرن کوپه مدل 2022 با کلید دیجیتال ب‌ام‌و و قابلیت پشتیبانی از آپدیت‌ نرم‌افزاری از راه دور به فروش خواهند رسید. گفتنی است قیمت نسخه 430i از 44,800 دلار (بعلاوه 995 دلار هزینه مربوط به حمل و تحویل) و قیمت نسخه M440i xDrive از 58,000 دلار (بعلاوه 995 دلار هزینه حمل و تحویل) شروع می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی