ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جک دورسی: شبکه لایتنینگ به توییتر یا بلو اسکای اضافه می‌شود

جک دورسی، مدیرعامل شبکه اجتماعی توییتر و موسس شرکت خدمات مالی اسکوئر در پاسخ به کاربری تایید کرد که در آینده شبکه «لایتنینگ» بیت‌کوین را در توییتر یا «بلو اسکای» پیاده‌سازی می‌کند. او تاریخ انجام ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

جک دورسی، مدیرعامل شبکه اجتماعی توییتر و موسس شرکت خدمات مالی اسکوئر در پاسخ به کاربری تایید کرد که در آینده شبکه «لایتنینگ» بیت‌کوین را در توییتر یا «بلو اسکای» پیاده‌سازی می‌کند. او تاریخ انجام این کار را مشخص نکرد اما گفت دیر یا زود چنین اتفاقی خواهد افتاد.

دورسی دیروز در توییتی در پاسخ به کاربری به نام Deyonte که از او خواسته بود شبکه «لایتنینگ» را به توییتر یا «بلو اسکای» اضافه کند، نوشت این اتفاق بالاخره رخ خواهد داد. بلو اسکای مدل غیرمتمرکز شبکه اجتماعی توییتر است که توسعه آن از سال ۲۰۱۹ آغاز شده است.

پاسخ مدیرعامل توییتر ظاهرا به‌طور عمدی مبهم نوشته شده تا احتمال اضافه شدن این شبکه به هر دو پلتفرم را در بر بگیرد. کاربر دیگری به نام Mklad نیز با اشاره به حرف آقای دورسی در حمایت از شبکه لایتنینگ اعلام کرد که این قضیه می‌تواند به خرید پلتفرم استریم موسیقی تیدال توسط اسکوئر مربوط باشد.

دورسی چند هفته پیش از تمایل اسکوئر برای توسعه یک کیف پول سخت‌افزاری غیرامانی برای بیت‌کوین خبر داده بود. چندی بعد گزارشی منتشر شد که از همکاری این شرکت با کمپانی زیرساخت‌های بلاکچینی «بلاک‌استریم» خبر می‌داد. طبق آن گزارش، اسکوئر در نظر داشت ۵ میلیون دلار روی یک مرکز خورشیدی استخراج بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کند.

دورسی از مدت‌ها قبل گفته بود که استخراج بیت‌کوین می‌تواند پذیرش هرچه بیشتر این رمزارز و بحث نوآوری در انرژی‌های تجدیدپذیر را گسترش دهد. اسکوئر قبلا در ماه دسامبر سال ۲۰۲۰ تعهد داده بود که ۱۰ میلیون دلار در برنامه سرمایه‌گذاری انرژی‌های پاک بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کند.

شرکت اسکوئر که در ابتدا صرفا ارائه‌دهنده‌ای برای خدمات پرداخت بود، اکنون در حال گسترش دامنه فعالیت‌های خود است و سعی دارد در حوزه‌های بیشتری ورود کند. شبکه لایتنینگ یک پروتکل پرداخت لایه ۲ است که طراحی شده تا روی شبکه رمزارزهای مبتنی بر بلاکچین مثل بیت‌کوین و لایت‌کوین استفاده شود. هدف از این شبکه افزایش سرعت تراکنش‌ها و کمک به رفع مشکل مقیاس‌پذیری بیت‌کوین است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی