ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مک‌دونالد، جدیدترین قربانی دسترسی غیرمجاز به اطلاعات مشتریان

غول فست فود جهان، «مک‌دونالد» جدیدترین کمپانی است که با مشکل رخنه اطلاعاتی مواجه شده، البته برخلاف شرکت‌های دیگری مانند «کولونیال پایپ‌لاین»، دچار حمله باج‌افزاری نشده است. با این وجود، داده‌های شعبه‌‌ها در آمریکا و ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

غول فست فود جهان، «مک‌دونالد» جدیدترین کمپانی است که با مشکل رخنه اطلاعاتی مواجه شده، البته برخلاف شرکت‌های دیگری مانند «کولونیال پایپ‌لاین»، دچار حمله باج‌افزاری نشده است. با این وجود، داده‌های شعبه‌‌ها در آمریکا و برخی اطلاعات مشتریان در کره جنوبی و تایوان افشا شده‌اند.

مک‌دونالد پس از استخدام افرادی برای بررسی فعالیت‌های غیرمجاز در یک سیستم امنیت داخلی، به چنین رخنه اطلاعاتی پی برده است. در ایالات متحده آمریکا، داده‌هایی مانند ظرفیت فروشگاه‌ها و ابعادشان افشا شده، اما در کره جنوبی و تایوان مهاجمان به داده‌های شخصی کاربران دست پیدا کرده‌اند.

مک‌دونالد گفته داده‌های پرداخت هیچ کدام از مشتریان در داده‌های افشا شده وجود ندارند و به تمام مشتریان که با چنین مشکلی مواجه شده‌اند، اطلاعات می‌دهد، البته رگولاتورها هم به جزئیات بیشتری دست پیدا می‌کنند.

این رخنه امنیتی تاثیری روی کسب‌وکار مک‌دونالد نداشته و برخلاف کولونیال پایپ‌لاین و JBS، بزرگترین تامین‌کننده گوشت قرمز دنیا فعالیت‌هایش مختل نشده‌اند. این فست‌فود زنجیره‌ای گفته در روزهای آینده، اقداماتی را برای رفع مشکل افشای فایل‌های حاوی داده‌های شخصی کارمندانش در برخی کشورها انجام خواهد داد.

مک‌دونالد

به نظر می‌رسد اطلاعات برخی پرسنل مک‌دونالد در کشورهای روسیه و آفریقای جنوبی با دسترسی غیرمجاز روبه‌رو شده‌اند.

این رخنه امنیتی با توجه به اینکه مهاجمان نتوانسته‌اند به اطلاعات مربوط به پرداخت افراد دست پیدا کنند، خطر چندانی برای آن‌ها ایجاد نمی‌کند و حتی موجب اختلال در عملکرد یا تعطیلی یکی از شعبه‌های مک‌دونالد نشده است.

با این وجود، چنین موضوعی نشان می‌دهد که کمپانی‌های غول‌پیکر یکی از اهداف مهم برای مهاجمان محسوب می‌شوند و این شرکت‌ها تا چه اندازه می‌توانند در برابر حملات سایبری عملکرد ضعیفی از خودشان نشان دهند.

مک‌دونالد آخرین قربانی چنین رخنه‌هایی نخواهد بود و در آینده غول‌های دیگری هم در این لیست قرار خواهند گرفت، هرچند شاید چندان خوش‌شانس نباشند و با حمله باج‌افزاری روبه‌رو شوند که نتیجه‌ای جز پرداخت میلیون‌ها دلار باج ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی