ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

اپل یکی از مدیران سابق بی‌ام‌و را برای توسعه خودروی برقی خود استخدام کرد

طبق گزارش جدید بلومبرگ، اپل برای کمک به مدیریت تیمی که روی پروژه خودروی برقی‌اش به نام «پروژه تایتان» کار می‌کند، یکی از مدیران سابق بی‌ام‌و به نام «اولریش کرانز» را استخدام کرده است. پس ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

طبق گزارش جدید بلومبرگ، اپل برای کمک به مدیریت تیمی که روی پروژه خودروی برقی‌اش به نام «پروژه تایتان» کار می‌کند، یکی از مدیران سابق بی‌ام‌و به نام «اولریش کرانز» را استخدام کرده است.

پس از انتشار این گزارش از سوی بلومبرگ، اپل از طریق وب‌سایت «تک‌کرانچ» استخدام کرانز را تایید کرده، با این حال جزئیات بیشتری در این زمینه منتشر نکرده و البته نگفته این مدیر سابق بی‌ام‌و چه وظیفه‌ای در این کمپانی خواهد داشت.

کرانز به مدت ۳۰ سال در بی‌ام‌و مشغول به فعالیت بود و به عنوان یکی از وظایفش، معاونت ارشد ریاست تیم توسعه‌دهنده خودروی برقی و هیبریدی بی‌ام‌و i3 و i8 را برعهده داشت. کرانز پس از ترک این خودروساز آلمانی، به مدت ۳ سه ماه در کمپانی «فارادی فیوچر» فعالیت داشت و سپس به هم‌بنیانگذار استارتاپ خودروی برقی خودران «کانو» تبدیل شد.

بی‌ام‌و i3

کرانز در هفته‌های اخیر به اپل پیوسته که به گفته بلومبرگ، دلیلش موفقیت در بخش مینی و تیم‌های فعال در حوزه‌های خودروهای اسپرت بی‌ام‌و بوده است:

«در پی حضور موفقیت‌آمیز در بخش مینی بی‌ام‌و و همچنین تیم‌های فعال در حوزه خودروهای اسپرت و SUV، از کرانز خواسته شد که به تیم پروژه ۱ بپیوندد. این پروژه یک خودروی برقی است که از سال ۲۰۰۸ در جریان قرار دارد. کرانز در پروژه خودروی برقی i3 و هیبریدی i8 حضور داشته است.»

اولریش کرانز
اولریش کرانز

کرانز در اپل فعالیت‌هایش را به «داگ فیلد» گزارش می‌کند، فردی که رهبری پروژه خودروی کوپرتینویی‌ها را برعهده دارد. فیلد در سال ۲۰۱۳ برای کار روی تولید تسلا مدل ۳ شرکت اپل را ترک کرد، اما پس از ۵ سال و در سال ۲۰۱۸ دوباره برای کار روی پروژه تایتان به این کمپانی بازگشت.

کرانز یکی از مهم‌ترین استخدام‌های اپل در صنعت خودروسازی به حساب می‌آید که نشان‌دهنده عزم جدی این کمپانی برای رقابت با شرکت‌های سازنده خودروهای برقی مانند تسلا است. البته این استخدام پس از آن صورت می‌گیرد که چندین مدیر ارشد از تیم خودروی کوپرتینویی‌ها جدا شده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی