ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انویدیا و کالرفول اولین موزه کارت گرافیک دنیا را احداث کردند

کارت‌های گرافیک قدمت طولانی دارند، بنابراین GPUها می‌توانند سوژه مناسبی برای موزه باشند. حالا شرکت کالرفول با همکاری انویدیا چنین ایده‌ای را عملی کرده و اولین موزه کارت گرافیک جهان را در چین احداث کرده‌اند. ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

کارت‌های گرافیک قدمت طولانی دارند، بنابراین GPUها می‌توانند سوژه مناسبی برای موزه باشند. حالا شرکت کالرفول با همکاری انویدیا چنین ایده‌ای را عملی کرده و اولین موزه کارت گرافیک جهان را در چین احداث کرده‌اند.

این موزه که در شنژن چین واقع شده، واحدهای پردازش گرافیکی را از دهه ۸۰ میلادی تا به امروز به نمایش می‌گذارد. در این موزه برخی از مهم‌ترین و قابل توجه‌ترین محصولات در تاریخ GPU‌ قرار گرفته‌اند که شامل اولین کارت گرافیک جی‌فورس انویدیا هم می‌شود. این GPU که جی‌فورس ۲۵۶ نام دارد، به عنوان اولین GPU جهان از سوی انویدیا معرفی شده است.

موزه کارت گرافیک

این موزه تنها محدود به کارت‌های گرافیک قدیمی و کنونی انویدیا نمی‌شود و می‌توان محصولات شرکت‌های دیگر مانند ATI را هم دید. برای مثال در این موزه یک جفت گرافیک Rage 128 Pro درون یک برد به چشم می‌خورد که اولین محصول با GPU دوگانه این کمپانی محسوب می‌شود.

موزه کارت گرافیک

در این موزه محصولات شرکت‌های دیگری مانند IBM و اینتل هم قرار گرفته‌اند. با وجود شمار بالای کارت‌های گرافیک در این موزه، بازدیدکنندگان تنها به اطلاعاتی درباره تاریخچه GPU دست پیدا نمی‌کنند.

یکی از بخش‌های این موزه به تاریخچه و دستاوردهای چین در حوزه E-Sports اختصاص داده شده است. یکی از دلایل وجود این بخش در اولین موزه کارت گرافیک دنیا، زیرمجموعه iGame شرکت کالرفول است. این برند که در سال ۲۰۰۸ تاسیس شده، توسعه E-Sports در چین را نشان می‌دهد.

موزه کارت گرافیک

علاقه‌مندان به GPUهای مدرن در این موزه ساعات خوشی را پشت سر خواهند گذاشت چرا که می‌توانند استفاده از بهترین کارت‌های گرافیک را تجربه کنند. در این موزه یک شبیه‌ساز اتومبیل‌رانی قرار دارد که شامل چندین نمایشگر 8K و تجهیزات دیگر مانند صندلی، فرمان، پدال‌ها و فورس فیدبک می‌شود.

موزه کارت گرافیک

در این موزه همچنین یک اتاقک واقعیت مجازی هم قرار دارد تا کاربران از جدیدترین بازی‌های واقعیت مجازی لذت ببرند. به گفته کالرفول، بازدیدکنندگان در آینده نزدیک می‌توانند برای حضور در این موزه، ثبت نام کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی